Strona internetowa z dziedziny medycyny, pełni nie tylko funkcję wizytówki, ale również funkcję informacyjną dla pacjentów odnośnie oferowanych zabiegów w konkretnym mieście. Firma stanowi sieć gabinetów w wielu największych miastach w całej Polsce, a zespół doświadczonych specjalistów pełni konsultacje i wykonuje zabiegi w zakresie chirurgii, dermatologii i wielu innych. Jak za pomocą samego contentu w przeciągu roku wygenerować większy ruch na stronie dla specjalistycznej branży?
Krok pierwszy – migracja strony internetowej
Strona internetowa naszego klienta znajduje się na WordPressie, a współpracę rozpoczęliśmy w czerwcu 2019 roku.
Pierwszym etapem działań, jakie wykonała agencja Kuźnia e-biznesu była migracja strony internetowej. Poprzez samą migrację rozumiemy szereg działań m.in. czy to w obrębie hostingu, przeniesienia strony na inny system (CMS), kluczowej zmiany wyglądu witryny czy np. zmiana domeny i przeniesienie strony z http na https.
Zanim przystąpiliśmy do działania, szczegółowo zaplanowaliśmy każdy krok biorąc pod uwagę czas migracji strony oraz okres w roku, mając na uwadze możliwy spadek ruchu. Będąc w stałym kontakcie z klientem wspólnie podejmowaliśmy decyzje odnośnie tego, które podstrony i elementy witryny przenosimy na nowy adres. Wykonaliśmy przekierowania 301, które dla robotów Google stanowią informację, że dany element zostaje na stałe przeniesiony na nowy adres. Działania te mają bezpośredni wpływ na proces indeksacji strony.
Krok drugi – nowe podstrony
Klient dla którego pełnimy nasze usługi znacząco rozbudował swoją ofertę nie tylko w obrębie zwiększonej ilości miast, ale przede wszystkim pod względem nowo wprowadzonych zabiegów z innych dziedzin medycyny, niż było to do tej pory. Poszerzenie oferty wiązało się oczywiście z rozbudową nowo przeniesionej witryny i dodaniem kilku podstron. Nasze działania głównie polegały na stworzeniu opisów na podstawie materiałów dostarczonych przez klienta.
Linkowanie zewnętrzne, czyli artykuły sponsorowane – krok trzeci
Mając na celu wzmocnienie procesu pozycjonowania strony internetowej zdecydowaliśmy się na wsparcie w formie kilku artykułów sponsorowanych. Tego typu forma treści pełni świetną promocję firmy i oferowanych usług, a także jest doskonałym źródłem ruchu, dzięki czemu wzrasta pozycja strony w organicznych wynikach wyszukiwania.
W naszych działaniach dla konkretnej firmy zdecydowaliśmy się na kilka artykułów przygotowanych przez platformę, a pozostałe były w naszym zakresie. Tworząc artykuły sponsorowane nie tylko zwracaliśmy uwagę na SEO, ale przede wszystkim na merytoryczną wartość treści oraz sposób ich tworzenia. Mając na uwadze branżę medyczną kierowaliśmy artykuły do osób, które rzeczywiście mogą być zainteresowane zabiegami z konkretnej dziedziny. Staraliśmy się przedstawić usługi w sposób informacyjny i ciekawy dla odbiorcy, dzięki czemu z czasem strona stała się bardziej rozpoznawalna, a na konsultacje zaczęło zapisywać się więcej pacjentów w różnych miastach Polski. Tworząc artykuły sponsorowane zwracaliśmy głównie uwagę na tematykę mocno związaną z firmą naszego klienta oraz także na tematy powiązane, dzięki czemu strona docierała do szerszego grona odbiorców.
Krok czwarty – content marketing
Oprócz artykułów sponsorowanych zaczęliśmy także tworzyć treści poradnikowe w formie bloga na stronie. Tak naprawdę wzrost widoczności strony w wyszukiwarce Google to właśnie zasługa regularnie tworzonych treści. Prowadzenie bloga firmowego zdecydowanie przynosi efekty. Stale powtarzane powiedzenie w marketingu internetowym “Content is the King” sprawdza się nadal. Mimo wielu aktualizacji boty wyszukiwarki zwracają uwagę głównie na merytoryczne, ciekawe treści bogate w odpowiednią ilość słów kluczowych i teksty, które jednocześnie są prawidłowo sformatowane. Ma to wpływ nie tylko na wygodę użytkownika podczas czytania bądź przeglądania witryny, ale na te czynniki uwagę zwracają także boty Google.
Tego typu wdrożone przez nas działania opierające się głównie na tworzeniu treści potwierdzają, że content marketing ma moc. Dzięki merytorycznym, ciekawym tekstom dopasowanym do konkretnej grupy odbiorców można wygenerować większy ruch na stronie.
Branża medyczna nie należy do najprostszych chociażby ze względu na tematykę – tutaj nie ma miejsca na błędy ani przysłowiowe “lanie wody”. Początkowo treści przez nas tworzone dotyczyły m.in. usług i zabiegów, jakie oferują gabinety naszego klienta. Z czasem jednak zdecydowaliśmy się także na tematy pokrewne. Okazało się, że jest to dobre rozwiązanie i artykuły stanowią wartościowe źródło ruchu na stronie. Tworzone przez nas treści opierały się na materiałach dostarczanych przez klienta, które następnie były szczegółowo sprawdzane przez specjalistów z konkretnej dziedziny. Tak jak wspomniałam, firma naszego klienta to sieć gabinetów oferujących konsultacje i zabiegi w zakresie różnych dziedzin medycyny, dlatego tworzone przez nas specjalistyczne treści wymagają większego researchu, przygotowania i dopasowania do grupy docelowej.