Wzrost o 218% nowych użytkowników w sklepie EuroOgrod.com.pl

Wzrost o 218% nowych użytkowników w sklepie EuroOgrod.com.pl

Artykuł ten powstał w ramach publicznej bazy case studies. Chcesz podzielić się swoimi wynikami?


Zgłoś się do nas

Euro Ogród to sklep ogrodniczy, który sprzedaż prowadzi zarówno poprzez sklep stacjonarny w Białymstoku (8 500 m2 powierzchni), jak i sklep internetowy pod adresem euroogrod.com.pl (około 10 000 produktów). Firma to popularna marka na terenie całego podlasia, z ugruntowaną od wielu lat pozycją na rynku.


Współpracę w zakresie pozycjonowania sklepu internetowego rozpoczęliśmy w styczniu 2017 roku. Wcześniej sklep był już pozycjonowany przez kilka agencji SEO oraz freelancerów, jednak klient nie do końca był z tych działań zadowolony.

Sklep funkcjonuje na skrypcie IdoSell, czyli oprogramowaniu opartym w modelu SaaS. Jeżeli chodzi o optymalizacje SEO – sklep był optymalizowany przez poprzednie firmy/freelancerów na podstawie wcześniej wykonanych audytów oraz posiadał sporą ilość contentu na poszczególnych podstronach (np. opisy kategorii wraz z linkami wewnętrznymi). Generalnie rzecz biorąc, widać było pracę poprzedników, jednak mimo to, działania te nie przekładały się na oczekiwane przez klienta efekty.


Cele pozycjonowania

Głównymi celami pozycjonowania sklepu euroogrod.com.pl jest:

  • poprawa lub utrzymanie pozycji sklepu na bardzo konkurencyjne frazy o zasięgu ogólnopolskim (np. narzędzia ogrodnicze, sklep ogrodniczy),
  • uzyskanie lepszych pozycje na frazy związane z producentami (np. Gardena, Kronen),
  • wykorzystanie drzemiącego potencjału SEO i optymalizacja pod frazy typu long tail/długi ogon (np. kosiarki sklep internetowy, kosiarki Grizzly, kosiarki elektryczne AL-KO, węże ogrodowe Cellfast, narzędzia do ogrodu Fiskars),
  • systematycznie uzyskiwanie dobrych pozycji na nowo dobrane frazy z długiego ogona.


W istocie, wszystkie dobrane cele SEO miały przekładać się na wzrost odwiedzin, a co za tym idzie, wzrost przychodów z naturalnych wyników Google.


Nasze rozwiązania

Na początku naszej współpracy przygotowaliśmy kompleksowy audyt SEO. Wskazał on podstawowe błędy optymalizacyjne w sklepie, które zostały stosunkowo szybko poprawione przez klienta, również przy wsparciu programistów z IdoSell.

Jednak kluczem do szybkich wzrostów były prace rozwojowe wykorzystujące drzemiący potencjał SEO w całym sklepie. Dotyczyły one bardzo dużej rozbudowy drzewa kategorii, a konkretniej, dodanie nowego menu dotyczącego podstron producentów. W praktyce, wspólnie z klientem utworzyliśmy bardzo skonkretyzowane podkategorie produktowe dla każdego z producentów. Była to duża inwestycja zarówno pod kątem pieniężnym (główny koszt to prace programistyczne i zamówienie opisów) jak i czasu (odpowiednie podpięcie produktów, wrzucenie opisów itd.). Cały proces wdrożenia tego rozwiązania trwał ok. 6 miesięcy i pochłonął ok. 20 000 zł.


Opisane powyżej zmiany to oczywiście nie jedyne poprawki mające poprawić wyniki SEO. W całym okresie naszej współpracy zmian było bardzo dużo. Większe zmiany były wprowadzane w okresach poza sezonem, mniejsze na bieżąco.

Oprócz prac optymalizacyjnych, nasze główne działania SEO to systematyczny link building, czyli proces zdobywania linków przychodzących. Linki do sklepu zdobywamy każdego miesiąca, a pełną listę ich listę klient otrzymuje w comiesięcznym raporcie. 

Systematyczny link building + bieżąca optymalizacja, to właśnie 2 główne czynniki sukcesu skutecznego pozycjonowania.


Skąd pozyskujemy linki?

  • publikacje sponsorowane: publikujemy tematyczne artykuły na wartościowych serwisach wraz z linkiem do pozycjonowanych podstron w sklepie. Szukamy serwisów jak najbardziej zbliżonych tematycznie do działalności sklepu i wykupujemy na nich możliwość publikacji takiego artykułu.
  • publikacje na naszych prywatnych serwisach (tzw. zaplecze SEO): działanie podobne jak wyżej, z tymże tutaj publikujemy artykuły wraz linkiem na naszych wewnętrznych serwisach. Takich serwisów posiadamy obecnie około 100. Zostały one stworzone na potrzeby pozycjonowania naszych klientów SEO, ale warto wspomnieć, że duża część tych serwisów generuje dużą ilość wejść zwykłych użytkowników.
  • posty na forach dyskusyjnych: szukamy zbliżonych tematycznie wątków na forach dyskusyjnych (jest to bardzo trudne i nie zawsze się udaje) i umieszczamy tam post z linkiem do sklepu. Posty na forach są swego rodzaju dopełnieniem procesu link building’u i trzeba przyznać szczerze, że są to mniej wartościowe linki (ale i znacznie tańsze) niż źródła wyżej wymienione.


Efekty

Na samym początku należy podkreślić, że branża w jakiej funkcjonuje klient charakteryzuje się dużą sezonowością. Sezonem w branży jest okres od początku marca do końca sierpnia. To ten okres jest kluczowy i wszelkie działania SEO należy podporządkowywać właśnie jemu. Mamy tu głównie na myśli działania tj.:

  • odpowiednio wczesne rozpoczęcie pozycjonowanie nowo dobranych fraz/priorytetów, aby “zdążyć” uzyskać wysokie pozycje na okres rozpoczęcia sezonu,
  • wdrażanie bardzo kluczowych zmian optymalizacyjnych w sezonie “martwym”, aby w razie niepowodzeń/błędów, minimalizować straty z tym związane.


Biorąc pod uwagę, że współpraca z klientem trwa już ponad 3 lata, przedstawione poniżej  efekty są z różnych okresów i cyklów naszych prac.


⭐ Sezon 2020 vs 2017 (ostatni sezon w porównaniu do sezonu z początku współpracy)

  1. Google Analytics
  • ilość użytkowników: z 90 123 na 278 805 – wzrost o 209,36%
  • ilość nowych użytkowników: z 83 371 na 265 894 – wzrost o 218,93%
  • ilość sesji: z 119 676 na 359 101 – wzrost o 200,06%
  1. SEMSTORM
  • średnia z danego sezonu ilości słów kluczowych w TOP10 w Google: z 1 546 na 6 054 – wzrost o 292%


⭐ Przychody

W zobrazowaniu tych wrażliwych danych (nie możemy pokazać konkretnych danych liczbowych) posłużymy się wskaźnikiem ROAS (ang. Return On Advertising Spend). Dzięki niemu obliczymy zwrot wydatków na reklamę. Krótko mówiąc, wskaźnik pozwala nam określić opłacalność prowadzonych działań reklamowych. 

Obliczymy go wg wzoru:

Przychody wygenerowane TYLKO z wejść z bezpłatnych wyników Google / wszelkie koszty poniesione przez klienta na potrzeby pozycjonowania (koszta wdrożenia optymalizacji SEO + miesięczny abonament płacony naszej firmie) * 100

  • z okresu 01.2017-08.2020 wskaźnik ROAS wynosi: 3576%
  • co to oznacza? Każde wydane 1.000 zł na pozycjonowanie/SEO przełożyło się na przychód z bezpłatnych wyników Google w wysokości 35.760 zł


Opinia klienta

“Cenimy firmę Mayko za profesjonalizm, uczciwość oraz utożsamianie się z interesem pozycjonowanego sklepu. Prawdziwy wyjątek wśród oszustów i ignorantów, którzy dominują w tej branży.”

Andrzej Jaszczuk, Sales Manager

Euro Ogród S.C.

Spis treści:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać także:

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.