Wpływ opinii na współczynnik CPC i obniżenie kosztów reklamy

Wpływ opinii na współczynnik CPC i obniżenie kosztów reklamy


Branża e-commerce rozwija się prężnie – innowacyjne technologie i inne podejście do marketingu sprawiają, że firmy stają się coraz bardziej konkurencyjne. Niestety wiele z nim dążąc za nowoczesnymi technologiami zapomina o niezwykle prostym sposobie na pozyskanie klientów, czyli opiniach. Współcześni konsumenci chętnie wyrażają swoje zadowolenie, ale i negatywne recenzje dotyczące zakupionych produktów lub usług. Ponadto spędzają sporo czasu w Internecie będąc na bieżąco z wszelkimi aktualizacjami. Prowadząc swoją działalność warto więc zadbać o relację firmy z klientem – najważniejszym “elementem” sprzedaży. 

Osoby odpowiedzialne za zwiększanie sprzedaży w firmie regularnie śledzą coraz to nowsze technologie i narzędzia dostępne na rynku, co jest oczywiście również ważne. Niestety w gąszczu innowacji firmy odkładają w niepamięć najprostszy sposób na dotarcie do użytkowników i najważniejszą strategię marketingową, czyli opinie klientów! Dlaczego opinie są tak ważne? Budują zaufanie wśród potencjalnych, ale i obecnych klientów zwiększając tym samym konwersję i wpływając na decyzje zakupowe większości użytkowników. 

Według przeprowadzonych badań prawie 73% osób sprawdza opinie przed dokonaniem zakupów online, z kolei niecałe 80% użytkowników sprawdza informacje dotyczące lokalnej firmy. To pokazuje, jak ogromną moc mają opinie. 


Oceny w gwiazdkach i wpływ na decyzje zakupowe użytkowników 

Opinie użytkowników są niezwykle ważne, ale liczy się także to, w jaki sposób zostaną wykorzystane przez marki. Firmy, które nie korzystają z dobrodziejstw, jakie dają opinie i oceny produktów lub usług tracą jedno z najskuteczniejszych narzędzi do komunikacji ze stałymi oraz nowymi klientami. Najlepiej przedstawia to przykład badania, jakie przeprowadzono w 2017 roku w Londynie. 

Wybrano dwie grupy, którym pokazano ten sam produkt. Jedna grupa widziała produkt z samym opisem i oceniła go średnio na dwie gwiazdki. Z kolei druga grupa otrzymała zdjęcie produktu, opis, opinie i średnią ocenę w gwiazdkach. Grupa druga oceniła produkt na ponad 4 gwiazdki. Jaki z tego wniosek? Karta produktowa z oceną w formie gwiazdek zwiększa wartość produktu i jest znacznie lepiej postrzegana przez odbiorców, niż produkt z samym opisem – bez opinii innych użytkowników. 


Skuteczny sposób na nawiązanie kontaktu z klientem 

Wspomniałem już, że relacja klient – firma to element, o który powinna dbać każda firma, której zależy na rozwoju i zwiększeniu sprzedaży. Natomiast jak nawiązać lepsze relacje z wieloma klientami i zbudować zaufanie wśród nowych odbiorców jednocześnie zachęcając ich do zakupu oferowanych produktów lub usług? 

Najskuteczniejszym sposobem jest wysłanie prośby o wystawienie oceny lub opinii na temat zakupionego produktu lub usługi, a następnie opublikowanie jej. Dzięki temu potencjalni klienci widząc zadowolenie innych chętniej zdecydują się na Twoją ofertę. Co więcej, oceny w gwiazdkach w organicznych wynikach wyszukiwania Google przyciągają uwagę wyróżniając firmę na tle konkurencji i tym samym zwiększają współczynnik klikalności nawet o 17%.

Zaletą jest także wyświetlanie gwiazdek w płatnych reklamach – gwiazdki zwracają uwagę, użytkownicy częściej odwiedzają Twoją witrynę, zwiększa się ruch na stronie, a reklamy są skuteczniejsze i bardziej wydajne. Oceny sprzedawcy zmniejszają CPC i zwiększają efektywność reklam. 


Poprawa Wyniku Jakości, a opinie i oceny sprzedawcy 

Wynik Jakości pozwala określić, czy reklamy w Google Ads, słowa kluczowe i strona docelowa są odpowiednie dla grupy docelowej i tym samym jest to narzędzie mające największy wpływ na obniżenie kosztu kliknięcia (CPC). Jakie czynniki mają wpływ na Wynik Jakości? 

  • Współczynnik klikalności (CTR)
  • Jakość strony docelowej
  • Trafność

Gwiazdki występujące w Google Ads zwiększają CTR wpływając na wartość Wyniku Jakości jednocześnie obniżając średnią wartość CPC. Im więcej kliknięć w reklamę tym jest uznawana jako trafniejsza. 

Zakładając, że Twój Wynik Jakości wynosi 10 – oszczędzasz ok. 50% kosztów kliknięcia i średnio 80% kosztów konwersji. 

Czy słowa kluczowe mają znaczenie podczas wystawiania opinii?

Podczas tworzenia treści na stronę internetową, sklep lub bloga nie tylko dbamy o jakość treści, ale także o zastosowanie słów kluczowych, które mają wpływ na poprawę pozycji w Google. Użycie odpowiednich słów kluczowych wymaga dostępu do narzędzi seo, natomiast często słowem kluczowym może być po prostu nazwa produktu, rodzaj, kategoria itp. Oczywiście słowa kluczowe zamieszczone w opinii mają wpływ na zwiększenie skuteczności. Często zdarza się, że klienci nawet nieświadomie używają słowa kluczowego w treści opiniii wyrażając swoje zdanie na temat produktu. 


Jakość strony docelowej i współczynnik odrzuceń

Kierując płatne reklamy należy zadbać o każdy element, w tym także trafność strony docelowej, która jest ostatnią szansą na zachęcenie potencjalnego klienta do podjęcia interakcji czy to w formie zakupów, czy np. wysłania formularza kontaktowego. Jeśli strona internetowa nie będzie odpowiednio zachęcać odbiorców do zaangażowania wzrośnie współczynnik odrzuceń. Jak tego uniknąć?

Tworząc reklamy płatne zadbaj także o stronę docelową oraz o treści na niej występujące. Co więcej, pamiętaj nie tylko o zamieszczaniu słów kluczowych, ale dopasuj treść do potrzeb i preferencji potencjalnego klienta. Podczas budowania zaangażowania odbiorców znaczenie mają opinie oraz ich dokładna weryfikacja pod względem tego, w jaki sposób określają Twoją firmę, produkty czy usługi. 


Budowanie zaufania wśród odbiorców 

Mając na uwadze relacje firmy z klientem niezwykle ważne jest zaufanie odbiorców do Twojej marki. Dzięki temu klienci częściej będą kupować produkty jednocześnie polecając firmę znajomym. Jak zbudować zaufanie? 

Użytkownicy lubią firmy, w których widać prawdziwych ludzi – nie słowa. Dlatego warto dodawać relacje z ważnych wydarzeń firmy, przedstawiać pracowników, chwalić się nowymi osiągnięciami itp. 

Kolejny sposób na zbudowanie zaufania to tzw. dowód społeczny. Publikowanie opinii dotyczących produktów lub oceny sprzedawcy w Google sprawiają, że odbiorcy postrzegają firmę jako godną zaufania i wiarygodną. 

Podczas budowania relacji z klientami firmy chętniej korzystają z opinii tym samym zwiększając lojalność oraz zaufanie do marki. Natomiast opinie i oceny sprzedawcy mają także wpływ na “techniczne” aspekty reklam. Skutecznie obniżają koszt kliknięcia reklamy, zwiększają CTR oraz zaangażowanie użytkowników na stronie docelowej. Oceny sprzedawcy w wyszukiwarce przyciągają uwagę wyróżniając firmę na tle konkurencji, a opinie dotyczące np. produktu wpływają na decyzje zakupowe. Opinie zdecydowanie mają wpływ na rozwój firmy i jest to czynnik, o którym nie należy zapominać. 

Spis treści:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać także:

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.