Wczoraj Instagram ogłosił wdrożenie zestawu nowych funkcji, które mają pomóc chronić użytkowników aplikacji, przed nadużyciami na Instagramie. Sprawdziliśmy, co zmieni się z perspektywy użytkowników aplikacji.
Nowe funkcje na Instagramie
Jak komunikuje platforma, dbając o dobro i bezpieczeństwo swoich odbiorców, Instagram wprowadza następujące funkcje:
- możliwość ograniczania komentarzy i próśb o DM w okresach wzmożonej uwagi;
- silniejsze ostrzeżenia, gdy użytkownicy próbują zamieszczać potencjalnie obraźliwe komentarze;
- globalne wprowadzenie funkcji Ukryte słowa, która umożliwia filtrowanie obraźliwych zapytań DM.
Instagram chce być w 100% pewny, że wszyscy użytkownicy czują komfort i bezpieczeństwo podczas korzystania z platformy. Jak większość mediów społecznościowych, aplikacja nie zezwala na mowę nienawiści lub zastraszanie i gdy tylko algorytmy Instagrama wykryją takie zachowania, aplikacja natychmiast usuwa je w zarodku. Instagram czuje się w obowiązku chronienia swoich użytkowników przed doświadczaniem takich nadużyć, dlatego jak komunikuje medium – stale słucha zarówno opinii ekspertów jak i swojej społeczności. Na ich potrzeby opracowuje nowe funkcje, które zagwarantują użytkownikom większą kontrolę nad ich doświadczeniami na Instagramie i pomoże im unikać takich sytuacji.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Tego mogłeś nie wiedzieć o Facebooku. Ciekawe sztuczki, które ułatwią Ci korzystanie z serwisu
Łatwe zapobieganie niechcianym komentarzom i DM-om
Instagram chce wyeliminować wśród swojej społeczności m.in. posługiwanie się mową nienawiści i wprowadza “Limity”. Funkcję będzie można włączyć w prosty sposób w ustawieniach prywatności. Dzięki temu instagramerzy będą mogli automatycznie ukryć komentarze i prośby o DM od osób, które ich nie śledzą lub które przestały ich obserwować.
– Opracowaliśmy tę funkcję, ponieważ słyszeliśmy, że twórcy i osoby publiczne czasami doświadczają nagłych skoków liczby komentarzy i próśb DM od ludzi, których nie znają. W wielu przypadkach jest to wyraz poparcia – np. gdy twórcy stają się popularni po zdobyciu medalu olimpijskiego. Ale czasami może to również oznaczać napływ niechcianych komentarzy lub wiadomości. Teraz, jeśli przez to przechodzisz – lub myślisz, że możesz tego doświadczyć – możesz włączyć Limity i uniknąć tego – czytamy na blogu Instagrama.
Limity będą dostępne dla użytkowników Instagrama na całym świecie.
WARTO PRZECZYTAĆ: Jak zautomatyzować kampanie Facebook Ads?
Instagram na swoim blogu opisuje również sytuacje związane z rasistowskim zachowaniem swoich użytkowników, zaobserwowane przy okazji EURO 2020:
– Z naszych badań wynika, że wiele negatywnych komentarzy wobec osób publicznych pochodzi od osób, które nie śledzą ich poczynań lub śledzą je od niedawna, i po prostu obserwują je w danej chwili. Zauważyliśmy to po niedawnym finale Euro 2020, który spowodował znaczny – i niedopuszczalny – wzrost liczby rasistowskich wyzwisk pod adresem piłkarzy. Twórcy mówią nam również, że nie chcą całkowicie wyłączać komentarzy i wiadomości; nadal chcą słuchać swojej społeczności i budować relacje z nią. Limity pozwolą ci na wysłuchanie opinii twoich stałych fanów, jednocześnie ograniczając kontakt z osobami, które mogą przychodzić na twoje konto tylko po to, by cię namierzać.
W jaki sposób Instagram wykrywa obraźliwe komentarze?
Instagram stworzył listę potencjalnie obraźliwych słów, hashtagów i emojis, które automatycznie odfiltrowuje z komentarzy. Lista jest na bieżąco aktualizowana a jej zasób stale się poszerza. Niedawno, Instagram dodał nową opcję „Ukryj więcej komentarzy”, które mogą być potencjalnie szkodliwe, nawet jeśli nie łamią zasad.
Piszesz obraźliwy komentarz? Dostaniesz ostrzeżenie
Do tej pory, gdy ktoś próbował opublikować potencjalnie obraźliwy komentarz, dostawał od Instagrama ostrzeżenie. Jeśli sytuacja się powtarzała, wówczas aplikacja przypominała o instagramowych zasadach społecznościowych, a hejter dostawał informację, że jego komentarz może zostać usunięty lub ukryty. Teraz Instagram, zamiast czekać na drugi lub trzeci komentarz, ma pokazywać ten mocniejszy komunikat już za pierwszym razem.
– Przykładowo, w ciągu ostatniego tygodnia średnio około miliona razy dziennie wyświetlaliśmy ostrzeżenia dla osób, których komentarze były potencjalnie obraźliwe. Z tego około 50% przypadków komentarz był edytowany lub usuwany przez użytkownika na podstawie tych ostrzeżeń.
_______________
Źródło: https://about.instagram.com
ZOBACZ TEŻ: Nasza Klasa – dlaczego największy serwis social media w Polsce upadł?