Twitter Ads. Jak działa reklama na Twitterze?

Twitter Ads. Jak działa reklama na Twitterze?

Pierwszym skojarzeniem, które mamy kiedy myślimy o reklamie internetowej, jest Google i Facebook Ads. O Twitterze myśli się znacznie rzadziej, choć według danych IAB w Polsce korzysta z niego ponad 6 milionów użytkowników. To liczba, której nie można nie doceniać, dlatego warto zadbać o reklamę swojej firmy także na tej platformie. W tym artykule pokażemy Wam, jak reklamować się na Twitterze i opowiemy o poszczególnych elementach kampanii w Twitter Ads.  

Reklama na Twitterze, czy warto? Odpowiada Michał Witkowski, z Httpool Polska

– Dzięki odpowiednio dobranym formatom reklamowym i komunikatom niemal każda marka, z dowolnej branży, może z sukcesem prowadzić kampanię na Twitterze. Jednym z przykładów tego, jak skuteczne jest to medium, jest na pewno case CyberpunkaTwitter był jednym z ważniejszych kanałów promocji tej gry. W ogóle to platforma generalnie lubiana przez branżę gamingową. W 2020 roku mieliśmy ponad 2 miliardy tweetów o grach przez cały rok – liczba, która robi wrażenie, prawda? Ale mamy też branżę rozrywkową – z Netflixem na czele czy spożywczą, w której np. kampania produktu Mayochup marki Heinz wygenerowała ponad 1 miliard wyświetleń w zaledwie 48 godzin. Warto również wspomnieć w tym kontekście firmy technologiczne, takie jak np. markę Xiaomi, która w obliczu pandemii zdecydowała się m,in. przenieść na Twittera premierę swojego nowego telefonu Mi10. Kilkadziesiąt tysięcy osób oglądało na żywo transmisję z tej premiery, a kampania przyniosła ponad 50 milionów wyświetleń Xiaomi na Twitterze w ciągu 24 godzin – mówi Michał Witkowski, z Httpool Polska, Twitter Client Solution Manager.


Twitter Ads. Wstęp do managera reklam

Twitter Ads Manager to centralna przestrzeń robocza do planowania kampanii,  zarządzania nimi i raportowania ich wyników. Aby uzyskać dostęp do Ads Managera, należy zalogować się do swojego konta reklamowego na ads.twitter.com. Stamtąd system automatycznie przenosi użytkownika do ekranu głównego Twitter Ads Menagera, gdzie można dowolnie zarządzać widokiem strony, w celu monitorowania odpowiednich kampanii, kreacji i wyników.


Kampanie w Twitter Ads

Poniżej przedstawiamy najważniejsze aspekty, o których należy pamiętać, aby poprawnie stworzyć atrakcyjną reklamę na Twitterze.


Określenie celu reklamowego kampanii

Zdecyduj, jaki jest cel Twojej kampanii. Musisz określić, czy będzie to uzyskanie większej liczby kliknięć w link czy np. zwiększenie zaangażowania użytkowników. Każdy z proponowanych przez Twitter celów kampanii jest wyspecjalizowany tak, aby móc dopasować się do konkretnych zamierzeń i obsługiwać każdą część lejka marketingowego. Reklamodawca ponosi koszty tylko wtedy, jeśli jego odbiorca podejmie jakąś akcję. 


WARTO PRZECZYTAĆ: Zbliża się kolejna zmiana algorytmu Google. Core Web Vitals mają zadbać o potrzeby użytkowników, czy oznacza to przewrót w wynikach wyszukiwania?

Ustalenie ram czasowych reklamy na Twitterze

Podczas tworzenia nowej kampanii Twitter Ads oferuje dwie opcje ram czasowych:

  • Rozpocznij natychmiast i uruchom w sposób ciągły – jest to ustawienie domyślne i oznacza, że kampania będzie działać do czasu, gdy: 

a) budżet kampanii jest osiągnięty, 

b) zatrzymasz kampanię ręcznie.

  • Ustaw daty rozpoczęcia i zakończenia – jeśli wybierzesz tę opcję, Twoja kampania będzie działać tylko w określonym przez Ciebie przedziale czasowym.

Pierwsza opcja jest przydatna w kampaniach “always-on”, a druga jest świetna dla kampanii, które mają być skierowane na konkretny cel, takie jak ograniczona czasowo oferta czy wydarzenie.


Ustalenie budżetu kampanii reklamowej

W każdej kampanii mamy do wyboru co najmniej dwa pola budżetu: “budżet całkowity” oraz “maksymalny dzienny”:

  1. Całkowity budżet oznacza całkowitą kwotę, którą chcesz przeznaczyć na daną kampanię. Kampania nigdy nie wyda więcej niż ta suma. Ustawienie całkowitego budżet podczas tworzenia kampanii nie jest wymagane. 
  2. Budżet dzienny  to kwota, którą chcesz przeznaczyć na kampanię w ciągu dnia. Twitter automatycznie przestanie wyświetlać Twoje reklamy, gdy ta liczba zostanie osiągnięta każdego dnia, a dzienne budżety resetują się codziennie o północy. W tym przypadku ustalenie dziennego maksimum jest wymaganym polem dla każdej kampanii. 


Targetowanie

Tak jak w przypadku innych kampanii reklamowych w social media, będziesz musiał określić warunki targetowania, czyli do jakiej grupy odbiorców kierujesz swój przekaz . Na Twitterze możesz targetować grupę na podstawie danych demograficznych, cech użytkowników, własnych grup odbiorców, odbiorców niestandardowych. 


Umiejscowienie reklam na Twitterze

Twitter pozwala na wybór miejsca wyświetlania dla Twojej kampanii. Może być to zarówno standardowe miejsce na osi czasu jak i oś czasu profilu lub strony wydarzenia.


Tworzenie przekazu reklamowego

Możesz wybrać gotowy tweet z Twojej tablicy lub stworzyć nową kreację. W tym celu powinieneś zastanowić się, jaki rodzaj treści chcesz promować. Aby uatrakcyjnić przekaz, dodaj multimedia, tekst i link do witryny, na którą chcesz kierować swoich fanów. Twitter poprosi Cię o podanie informacji o tym, na jakich urządzeniach chcesz pokazywać swoje treści reklamowe. 

POLECAMY RÓWNIEŻ: Audyt kampanii Google Ads. Na co warto zwrócić uwagę analizując kampanie reklamowe?


Rodzaje reklam na Twitterze

Aby pomóc markom w określeniu celów i dopasowaniu ich strategii marketingowej, Twitter proponuje kilka rodzajów reklam do wyboru. 

  • Promowane Tweety

Promowane Tweety wyglądają tak samo jak zwykłe tweety. Jedyne czym się różnią, to fakt, że reklamodawca płaci za wyświetlanie treści osobom, które jeszcze nie śledzą go na Twitterze. Posty, które będziesz promować, pojawią się na osi czasu użytkowników, na górze wyników wyszukiwania oraz w aplikacjach mobilnych i desktopowych Twittera. 

  • Promowane konta 

Zamiast promować tylko jeden tweet, Twitter pozwala na promowanie całego konta danej marki. To kieruje użytkowników, którzy jeszcze jej nie śledzili i pomaga zdobywać ich follow na Twitterze. Promowane konta są wyświetlane na linii czasu potencjalnych odbiorców. Reklama będzie się również pokazywać w sugestiach i w wynikach wyszukiwania. Aby pokazać, że są one “promowane”, są oznakowane i zawierają również przycisk “follow”.  Dzięki temu będziesz mógł przekierować osoby z grupy docelowej na Twoją stronę internetową.

  • Promowane Trendy

Trendy na Twitterze to lista o dużej rotacji znajdująca się po prawej stronie Twittera. Jest to zbiór najbardziej popularnych tematów i hashtagów, które są używane w czasie rzeczywistym.  Użytkownicy mogą wchodzić w interakcje z promowanymi trendami  w taki sam sposób, w jaki wchodzą w interakcje z każdym innym trendującym tematem. Różnica polega na tym, że spot zakupiony przez markę będzie wyświetlany jako “promowany” dla wybranych użytkowników.  Kiedy użytkownicy klikną na promowany trend, zobaczą wyniki wyszukiwania dla tego tematu z promowanym tweetem od Twojej marki na górze. 


Co zrobić, żeby Twoje tweety miały dużą popularność?

Na Twitterze masz do wykorzystania tylko 140 znaków, więc im krótsza wiadomość, tym lepiej. Twitter podaje, że wpisy krótsze niż 120 znaków notują średnio 8% wzrost zaangażowania, a post krótsze niż 100 znaków notują 18% wzrost zaangażowania w stosunku do tych na 140 znaków. Bądź zwięzły! Komunikuj rzeczowe treści i postaw na ich  jakość! 

Według bigcommerce.com, dodając obraz lub inne bogate media do swoich tweetów, możesz uzyskać 313% wzrost zaangażowania i 52% wzrost retweetów (cytowanych tweetów). Jeszcze bardziej imponujące jest to, że tweety z wykorzystaniem Vine’a odnotowały 256% wzrost. Bądź kreatywny i użyj gifów, Vine lub innych multimediów, aby zwiększyć zaangażowanie w reklamę. 

Według Twittera, 70% użytkowników retweetuje, ponieważ podoba im się treść danej firmy. Twitter zachęca nas, abyśmy w swojej komunikacji pokazywali “ludzką twarz”. Dzięki potraktowaniu swoich odbiorców w uprzejmy i nieco humorystyczny sposób, nasze audytorium dużo chętniej identyfikuje się z marką.


“10 przykazań” marketingu na Twitterze. Radzi Michał Witkowski z Httpool Polska, Twitter Client Solution Manager

Na Twitterze stosuje się zasady „najlepszych praktyk”, które zależą od wielu czynników, m.in. od specyfiki produktu, branży czy nawet określonego formatu reklamy. Niemniej jednak – trochę generalizując – moglibyśmy się pokusić o „10 przykazań” marketingu na Twitterze i byłyby one takie:

  1. Angażuj się w dialog. Marki zbyt często używają Twittera jako megafonu, wysyłając wiadomości marketingowe i informacyjne bez interakcji z fanami. Tymczasem platforma naprawdę działa najlepiej, gdy rozmowa toczy się w obu kierunkach.
  2. Dodaj wartość. Ludzie są zasypywani wiadomościami marketingowymi każdego dnia, a tymczasem oni chcą wchodzić w bardziej angażujące i wartościowe interakcje. Nie traktuj każdego tweeta jako okazji do sprzedaży lub promocji firmy; zastanów się, jak dodać wartość do rozmowy.
  3. Bądź empatyczny. Postaw się na miejscu swojej publiczności. Jak chciałbyś, aby firma zareagowała? Co chciałbyś wiedzieć? Jak ktoś może pomóc? Wyobraź sobie idealną odpowiedź, jakiej oczekujesz od firmy z najwyższej jakości obsługą klienta, i naśladuj ją.
  4. Bądź strategiczny. Każdy tweet ma potencjał, by stać się wirusowym. Zrozum potencjalną siłę tego, co mówisz, zanim to powiesz. Istnieje wiele przykładów osób, które najpierw tweetują, a później żałują. Nie bądź jednym z nich.
  5. Poznaj swoje ograniczenia. Odpowiadanie na każdy tweet klienta jest dobrą praktyką, ale tylko wtedy, gdy masz zasoby do obsługi “wolumenu”. Pomocne może być stosowanie filtrów do identyfikowania interakcji o wyższym priorytecie.
  6. Słuchaj uważnie (i “szeroko”). Korzystaj z narzędzi do monitorowania społecznościowego, aby dowiedzieć się, co ludzie mówią o konkurencji i kategorii, a także o Twojej własnej marce. To dobry sposób na odkrywanie trendów, zanim wejdą do głównego nurtu. Lub na rozpoczęcie nowych.
  7. Ustal priorytety. Jeśli śledzisz zbyt wiele słów kluczowych lub hashtagów, to zbierzesz mnóstwo informacji, jednak bez uzyskania wartościowych insightów. Skoncentruj się na słowach kluczowych, które mają największe znaczenie dla Twojego bizne, lub tych związanych z popularnymi w danym momencie (czy sezonie) trendami.
  8. Personalizuj komunikację, spraw by była jak najbardziej “osobista”. Nikt nie lubi otrzymywać listu seryjnego, rozmawiać z robotem, czy dostawać spamu. Narzędzia takie jak Sprout Social umożliwiają przeglądanie historii rozmów klientów, umożliwiając bardziej spersonalizowane i kontekstowe odpowiedzi.
  9. Wybierz swoje miejsca. Narzędzia społecznościowe i narzędzia “do słuchania” mogą wskazać najbardziej efektywne momenty i sposoby wysyłania tweetów. Na przykład dane Sprout wskazują, że piątkowe poranki to najlepszy czas na publikowanie wpisów dla większości marek, a niedziele są najmniej pożądane.
  10. Bądź gotów na ciągłe eksperymentowanie. Próbuj różnych form tweetów – obrazów, wideo, GIF – i użyj narzędzi do analizy społecznościowej, aby ocenić, które mają największy wpływ na docelowych odbiorców. Ogólnie rzecz biorąc prawdopodobieństwo udostępnienia tweetów zawierających wideo jest sześć razy większe niż tych zawierających zdjęcia i jest trzy razy większe prawdopodobieństwo udostępnienia materiału wideo niż pliku GIF.


Artykuł powstał we współpracy z Httpool – wyłącznym partnerem Twittera w Polsce.

ZOBACZ TEŻ: Dobra wyszukiwarka w sklepie internetowym to klucz do sukcesu. 7 rad, jak poprawić jej skuteczność

Spis treści:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać także:

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.