Top narzędzia do pracy copywritera

Top narzędzia do pracy copywritera

Na efektywne działania SEO wpływ ma wiele czynników. Natomiast jednym z tych, który ma ogromne znaczenie jest oczywiście content marketing, czyli marketing treści. Unikalne, wartościowe treści odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO mogą przynieść spore korzyści dla Twojej strony internetowej lub sklepu online. 

Choć wydawać by się mogło, że w pracy copywritera głównie chodzi o lekkie pióro i umiejętność pisania, w rzeczywistości są to jedynie jedne z wielu elementów. Merytoryka, poprawność językowa i wysokiej jakości treści to nie wszystko. Jeśli zależy Ci, by przynosiły efekty musisz zbadać grupę docelową, dogłębnie zapoznać się z tematem, a co równie ważne – zoptymalizować treść pod wyszukiwarkę Google. Jak podejść do prowadzenia efektywnych działań digital marketingu będąc copywriterem? Obecnie na rynku dostępnych jest sporo specjalistycznych (płatnych i darmowych) narzędzi SEO ułatwiających oraz usprawniających działania copywritingu.

Analiza słów kluczowych – Senuto 

Podstawowym i najczęściej przeze mnie używanym (płatnym) narzędziem jest Senuto. Jako, że zastosowanie odpowiednich słów kluczowych w treści ma ogromne znaczenie w działaniach SEO warto korzystać ze sprawdzonych źródeł. 

Wystarczy, że w zakładce “baza słów kluczowych” wpiszesz wyszukiwaną przez Ciebie frazę, a otrzymasz słowa kluczowe ze średnią miesięczną liczbą wyszukiwań! 

Ponadto przechodząc w szczegóły słowa kluczowego sprawdzisz:

  • sezonowość (przedstawioną na wykresie),
  • frazy z długiego ogona,
  • słowa semantycznie powiązane, które również przynoszą świetne efekty. 

Co więcej, Senuto przedstawia także pytania, jakie najczęściej wpisują użytkownicy w wyszukiwarce i które jednocześnie powiązane są z wyszukiwanym przez Ciebie słowem kluczowym. Zastosowanie pytań w tworzeniu treści doskonale sprawdzi się np. jako nagłówki lub jako sam tytuł artykułu. 

W Senuto nie tylko wyszukasz słowa kluczowe, ale sprawdzisz, na jakiej pozycji i jakie frazy wyświetla się zarówno Twoja strona, jak i strona konkurencji. Wystarczy, że przejdziesz do zakładki “analiza widoczności” i wkleisz adres URL. 


Semstorm

To kolejne narzędzie często używane przez copywriterów m.in. do analizy słów kluczowych. Wpisując frazę w zakładce “Słowa kluczowe” w wynikach wyszukiwania otrzymujemy frazy powiązane oraz te, które są najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Otrzymane rezultaty warto stosować zarówno w treści, jak i np. jako nagłówki. 


Content Editor w Surfer SEO

Surfer SEO jest równie często używanym przeze mnie narzędziem, co Senuto. Doskonale sprawdza się podczas optymalizacji treści, jednak co najciekawsze – posiada świetną funkcję “Content Editor” stworzoną wprost z myślą o pracy copywritera. Wystarczy, że wpiszesz słowo kluczowe w wyszukiwarce, a narzędzie automatycznie na podstawie analizy konkurencji zaproponuje ilość słów / znaków, jaka będzie optymalna dla danej treści. Co według mnie najciekawsze, to słowa kluczowe wyświetlające się po prawej stronie Edytora. Narzędzie podpowiada, ile razy powinniśmy użyć daną frazę w tekście, a jeśli zostanie wpisania podświetla ją na zielono! 

W ten sposób oszczędzamy czas – nie potrzebujemy wcześniej sporządzać analizy słów kluczowych. Dodatkowo mamy pewność, że w treści znajduje się odpowiednia ilość fraz. 

Pamiętajmy, że algorytmy Google zwracają głównie uwagę na słowa kluczowe, dlatego treść w żadnym wypadku nie powinna być nimi przeładowana. Frazy zawsze powinny być zamieszczone w tekstach w sposób naturalny. 


Language Tool – korekta treści 

Należysz do grupy osób, które przed publikacją treści czują stres i obawy związane z popełnieniem tzw. “gafy”? Błędy zdarzają się nawet najlepszym, a sporo doświadczonych copywriterów zna to uczucie, kiedy po stworzeniu kolejnego obszernego tekstu spod palców automatycznie wychodzą różnorakie kombinacje. 

Language Tool to narzędzie właśnie dla Ciebie! Wklejając napisany tekst w pole tekstowe możesz sprawdzić, czy nie wkradły się błędy związane np. z interpunkcją lub ortografią. Jeśli takowe się znajdują, narzędzie podświetli te fragmenty, a po najechaniu myszką podpowie, jaka wersja będzie poprawna. 


Answer The Public – propozycje na nagłówki i nie tylko 

Jeśli szukasz darmowego narzędzia do planowania treści to jednym z nich jest właśnie Answer The Public. Po wpisaniu frazy otrzymujesz wiele przeróżnych kombinacji, które są najczęściej wpisywane przez użytkowników. Propozycje te np. w formie pytań doskonale sprawdzą się na nagłówki w tekstach. Co więcej, narzędzie to pozwoli Ci zaplanować treść i nieco przybliży, jakich informacji szukają odbiorcy odnośnie wybranego przez Ciebie tematu. 


Narzędzia dla copywriterów oferowane przez Google 

Google bardzo ułatwia pracę copywriterom oferując sporo narzędzi czy to do tworzenia treści, czy planowania słów kluczowych. Oto kilka z nich:


Dokumenty Docs – tworzenie treści 

To świetne, niezwykle proste i przejrzyste narzędzie do tworzenia jakichkolwiek treści! W Dokumentach nie tylko stworzysz różne formy treści, które będą znajdować się w jednym miejscu, ale w bezproblemowy sposób udostępnisz je pomiędzy pracownikami lub klientami. Jeśli posiadasz sporą ilość tekstów (jak każdy copywriter) – wystarczy wpisać w wyszukiwarce hasło, a narzędzie automatycznie odnajdzie wyszukiwane przez Ciebie treści. Jest to darmowe narzędzie, które w znaczny sposób ułatwia pracę. 


Google Search Console 

Jest to jedno z obowiązkowych narzędzi nie tylko copywritera, ale osób prowadzących działania SEO. Właśnie tutaj sprawdzisz, jak popularna jest Twoja podstrona lub np. wpis na blogu. Wklejając adres url w wyszukiwarce sprawdzisz m.in. które wpisy warto zoptymalizować, a które generują najwyższy ruch. 

Co ważne, właśnie w Google Search Console sprawdzisz, które frazy mają wysoką liczbę wyświetleń, ale jednocześnie znajdują się na niskiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że właśnie nad tymi podstronami warto popracować. Optymalizacja tych treści możesz przynieść wiele korzyści dla Twojej witryny. 


Google Keywords Planner – wyszukiwanie słów kluczowych

To kolejne narzędzie do słów kluczowych, tym razem od Google. W Keywords Plannerze wyszukasz konkretne frazy, sprawdzisz ich liczbę wyszukiwań oraz otrzymasz słowa powiązane. Narzędzie to pozwoli Ci zastosować odpowiednie słowa kluczowe w treści. 


Google Analytics

Prowadzisz swoją stronę internetową, e-sklep, a może bloga? Google Analytics to narzędzie wprost dedykowane dla Ciebie! To właśnie tutaj wykonasz szczegółową analizę strony. Sprawdzisz m.in. kto i z jakiego miasta / kraju odwiedza Twoją witrynę, z jakiego źródła na nią trafił oraz ile czasu spędził na danej podstronie. Zdobędziesz takie informacje jak współczynnik odrzuceń czy ilość sesji i czas ich trwania oraz wiele, wiele innych. 


Pixabay – wysokiej jakości zdjęcia

Pixabay to darmowa baza m.in. zdjęć czy grafik, które urozmaicą Twoje artykuły i wniosą je na wyższy poziom! Wpisz w wyszukiwarce odpowiednie słowo kluczowe, a otrzymasz sporo wysokiej jakości propozycji wprost pasujących do tematu Twojego wpisu. 

Praca copywritera to nie tylko lekkie pióro, ale przede wszystkim znajomość zasad SEO i stale poszerzana wiedza w tym zakresie. Pamiętaj, by tworzyć treści unikalne, merytoryczne, które będą nie tylko wartościowe dla botów Google, ale również dla użytkowników. Dostosuj język treści do grupy docelowej, zadbaj o:

  • odpowiednią ilość słów kluczowych, 
  • przykuwające uwagę nagłówki, 
  • wypunktowania, 
  • pogrubienia. 

Dzięki temu Twoje artykuły, opisy kategorii, czy teksty eksperckie będą przejrzyste i “miłe dla oka”. 

Spis treści:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać także:

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.