Tego mogłeś nie wiedzieć o Facebooku. Ciekawe sztuczki, które ułatwią Ci korzystanie z serwisu

Tego mogłeś nie wiedzieć o Facebooku. Ciekawe sztuczki, które ułatwią Ci korzystanie z serwisu

Korzystasz z Facebooka już X lat i myślisz, że ta platforma niczym Cię już nie zaskoczy? Możesz się mylić! W tym artykule zdradzimy Ci nasze lifehacki dotyczące Facebooka, które mogą Ci się przydać w codziennym korzystaniu z medium.


Miniaturka na Facebooku nie chce się załadować 

Załóżmy, że chcesz opublikować posta, w którym dołączasz filmik z YouTube, ale miniaturka nie chce się wczytać. Co robić? Odświeżyć stronę? Zresetować komputer? Napisać do administratorów? Nie! Sposób na rozwiązanie tego problemu jest banalnie prosty. 

Co powinieneś zrobić? Wejdź na stronę – https://developers.facebook.com/tools/debug/ 

W pierwszym okienku wpisz adres URL Twojego linku.  Po nakliknięciu przycisku “Debug”, Twoja miniaturka powinna zostać naprawiona.  Jej podgląd zobaczysz w polu “Link Preview”. Jeśli jednak nie uda Ci się za pierwszym razem otrzymać oczekiwanej miniaturki, powtórz poprzednie kroki, aż do skutku.

A co zrobić, jeśli udostępniłeś post, ale miniaturka, która widnieje w Twoim poście, została zmieniona w pierwotnym materiale? Na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, że edytowanie postów obcina ich zasięg, dlatego w tym wypadku powstrzymaj się od edycji! Jest na to lepszy sposób. 

W poście, kliknij ikonę trzech kropek. Następnie z rozwiniętej listy wybierz polecenie: odśwież dane udostępniania załącznika. 

Podgląd obrazka zmieni się na taki, który widnieje na stronie docelowej. Nie ma za co! 

WARTO PRZECZYTAĆ: Najlepsze godziny do publikacji postów na Facebooku, Twitterze, TikToku, LinkedInie i Instagramie [RAPORT]


Promocja posta wśród odbiorców, bez płacenia za reklamę

Choć każdemu wydaje się, że promowanie posta jest możliwe tylko jeśli zapłacimy Facebookowi, da się to obejść.

Jeśli zależy Ci na tym, aby dany post nie przeszedł niezauważony wśród Twoich odbiorców, możesz przypiąć go na górze strony. Jest to szczególnie przydatne, jeśli organizujesz jakieś ważne wydarzenie, sprzedajesz ebooka, lub chcesz żeby Twoi odbiorcy dowiedzieli się np. o zmianie regulaminu Twojego sklepu. W tym celu wybierz ikonę trzech kropek w danym poście i wybierz polecenie: przypnij na górze strony.

POLECAMY RÓWNIEŻ: Nasza Klasa – dlaczego największy serwis social media w Polsce upadł?


Reklamy na Facebooku dopasowane wyłącznie do Ciebie 

Potencjał reklamowy Facebooka jest ogromny. Tylko w 2019 r. platforma wygenerowała 69,7 mld dolarów z samych przychodów z reklam. 

Jednym z powodów, dla których reklamy są tak opłacalne dla reklamodawców na Facebooku, jest to, że mogą targetować swoich odbiorców dzięki zbieranym przez Facebooka danym o użytkownikach platformy. 

Dobrą wiadomością jest jednak to, że możesz kontrolować, jakie dane są używane do podejmowania decyzji o wyświetlaniu reklam.

W sekcji Ustawienia przejdź do opcji Reklamy, w menu po lewej stronie. Tam uzyskasz dostęp do informacji o konkretnych reklamodawcach, preferencjach tematycznych i wykorzystaniu danych.

W sekcji Ustawienia reklam znajdziesz wszystko na temat swoich danych. Możesz sam zdecydować, które reklamy Ci odpowiadają, a które nie. 


Facebook daje Ci możliwość łatwej weryfikacji Twoich działań 

Polubiłeś jakiegoś posta 3 dni temu i chciałbyś do niego wrócić? Nic prostszego. Wejdź w swoje ustawienia i wybierz pole: “Twoje informacje na Facebooku”.

Teraz masz możliwość sprawdzenia swojej aktywności, a nawet jej pobrania. Z tego panelu możesz także łatwo usunąć historię swoich działań. Po prostu kliknij w ikonkę kosza, która znajduje się przy każdej Twojej aktywności.

Mam nadzieję, że dowiedziałeś się nowych, ciekawych rzeczy o Facebooku. Platforma ta kryje w sobie wiele niespodzianek! Warto zapoznać się z jej algorytmami i odkryć więcej funkcjonalności, aby korzystanie z niej przynosiło jeszcze więcej korzyści i było jeszcze przyjemniejsze.

ZOBACZ TEŻ: Influencer Marketing. Ile kosztuje influencer?

Spis treści:

Może Ci się spodobać także: