Sprzedaż zaczyna się w Google. A Senuto Ci w tym pomoże

Sprzedaż zaczyna się w Google. A Senuto Ci w tym pomoże

Wśród specjalistów SEO, marketerów i osób tworzących treści do internetu znane jest nie od dziś. Senuto. Od ponad 5 lat dostarcza danych na temat skuteczności działań SEO. Pomaga znaleźć słowa kluczowe, sprawdzić, jak rośnie widoczność domeny w Google i porównać się z konkurencją. 

Stale się rozwija. Tylko w ciągu ostatniego roku zespół Senuto oddał w ręce użytkowników aplikację mobilną, nowy moduł Analiza SERP oraz mnóstwo dodatkowych funkcji wspomagających codzienne monitorowanie pozycji w wynikach wyszukiwania. Niedawno Senuto rozszerzyło działalność również na Czechy i Słowację. A jak pomoże Tobie – w Twoim sklepie internetowym?


Black Friday w Senuto trwa do niedzieli 6.12. Sprawdź i skorzystaj z promocji!


Rola Senuto wśród Twojego zestawu narzędzi analitycznych

Pracując w sklepie internetowym, korzystasz zapewne co najmniej z kilku narzędzi analitycznych – w tym Google Analytics i Google Search Console. To dzięki nim możesz dostrzec wiele prawidłowości i luk, które stoją na przeszkodzie dalszemu wzrostowi przychodów.

Dodaj Senuto do zestawu swoich narzędzi, a dodatkowo zyskasz informacje na temat tego, jak zmienia się sytuacja Twojej firmy w Google i w których miejscach przegrywasz z konkurencją. Jako że Google jest prawdziwą kopalnią klientów, warto o to zadbać, by zapewnić całoroczny ruch w serwisie.


SEO? Tym zajmuje się agencja

Jeśli wiedzę na temat pozycji sklepu w wynikach wyszukiwania czerpiesz wyłącznie z raportów agencji SEO, która obsługuje Twoją firmę, pozbawiasz się możliwości pełnego wglądu do danych na temat jednego z głównych źródeł przychodów, jakim jest Google. 

A przecież te dane nie są tajne! Co więcej, nie są też skomplikowane. Pozwalają z kolei lepiej zrozumieć swoich potencjalnych klientów oraz działania konkurencji, przez co Twoje działania marketingowe w Google są lepiej dopasowane, a przychody z wyszukiwarki znacznie wyższe. 

Zajrzyjmy więc do danych, które czekają w Senuto.


Analiza widoczności w Google – czyli szeroki przegląd sytuacji sklepu

Pierwszym widokiem, który powita Cię po zalogowaniu do platformy Senuto, jest moduł Analiza widoczności. Znajdziesz tam wykres, który czarno na białym pokaże, czy widoczność Twojego sklepu w Google rośnie, spada czy jest na stałym poziomie. Wykres przedstawia dane na przestrzeni 5 ostatnich lat. Aby porównać jak radzisz sobie w Google na tle konkurencji, możesz dodać do widoku wykres widoczności domen konkurentów. 

Wykres przedstawiający widoczność sklepów Neonet.pl, Mediamarkt.pl oraz Mediaexpert.pl. Źródło: app.senuto.com


Z kim konkuruje w Google Twój sklep?

Zanim nie poznasz wszystkich sklepów, z którymi konkurujesz w Google o portfel klienta, nie będziesz w stanie opracować skutecznej strategii SEO. Należy więc określić, kto pojawia się w wynikach wyszukiwania na te same frazy i obserwować ich kolejne kroki.

Swoich konkurentów w Google poznasz w Senuto w raporcie Konkurencja.

Fragment listy konkurentów w Google sklepu Neonet.pl. Źródło: app.senuto.com


Na jakie słowa kluczowe Twój sklep jest widoczny w Google?

Chcesz sprawdzić wszystkie słowa kluczowe z bazy Senuto, na jakie Twój sklep jest widoczny w Google? Listę fraz wraz z ich pozycjami i dodatkowymi metrykami znajdziesz w raporcie Pozycje. 

Pamiętaj, że wszystkie listy w Senuto możesz filtrować – m.in. po słowie kluczowym, zajmowanej pozycji czy średniej miesięcznej liczbie wyszukiwań. Znacznie ułatwi to analizę.

Lista przykładowych słów kluczowych, na jakie w Google widoczny jest sklep Neonet.pl. (Źródło: app.senuto.com)

W Senuto znajdziesz również narzędzie, które wskaże frazy kluczowe, na jakie konkurenci są widoczni w Google, a Ty nie. Jeśli konkurencyjny sklep ma produkty, które są często wyszukiwane w Google, oznacza to, że warto byłoby rozszerzyć swoją ofertę o dodatkowe pozycje.

W narzędziu Analiza konkurencji w Senuto znajdziesz słowa kluczowe, na jakie konkurenci są widoczni w Google, a Twój sklep nie. Źródło: app.senuto.com


Jak radzą sobie w Google poszczególne kategorie produktów?

Pracując w e-commerce doskonale zdajesz sobie sprawę, że nie można polegać wyłącznie na jednej grupie produktów. Cała oferta sklepu, którym zarządzasz, powinna być jak najszerzej dostępna, aby dotrzeć do możliwie największej grupy klientów.

Dlatego warto śledzić nie tylko globalną widoczność sklepu w Google, ale również widoczność poszczególnych podstron. W raporcie Sekcje w Senuto uzyskasz dostęp do statystyk na temat widoczności organicznej poszczególnych części sklepu.

PRZYKŁAD: W przypadku sklepu Neonet.pl największą widoczność poza stroną główną ma sekcja bloga. Następne w kolejności są kategorie produktów “duze-agd” oraz “do-kuchni”.

Źródło: app.senuto.com


Analizując te dane, warto sprawdzić, czy sekcje, na których najbardziej Ci zależy pod kątem biznesowym, nie mają problemów z widocznością w Google.


Sezonowość słów kluczowych – kiedy klienci szukają produktów z Twojej oferty?

Istotnym aspektem, o którym musi pamiętać każdy e-commerce manager, są trendy wyszukiwania, czyli sezonowość fraz kluczowych. Zdarzyło Ci się, że agencja SEO raportowała wzrosty pozycji, ale nie przekładało się to na ruch w witrynie? A może  obserwowałeś spadki w ruchu, mimo że strona nadal była widoczna na taką samą liczbę fraz kluczowych na podobnych pozycjach?

W takich sytuacjach warto rzucić okiem na sezonowość fraz i sprawdzić, w których miesiącach słowa kluczowe, na które Twój sklep jest widoczny, są najczęściej poszukiwane przez klientów.

PRZYKŁAD: W sklepie Neonet.pl największy wzrost popularności fraz, na jakie domena jest widoczna, przypada na listopad-grudzień – spowodowane jest to gorącym okresem zakupowym przed świętami.

Trendy sezonowości w sklepie Neonet.pl. Źródło: app.senuto.com


Gdzie szukać fraz kluczowych do sklepu internetowego?

Również w Senuto! Jak korzystać z Bazy słów kluczowych w Senuto? Proces ten może być bardziej lub mniej zaawansowany. Sprawdźmy, od czego zacząć.

Baza słów kluczowych Senuto. Źródło: app.senuto.com


Załóżmy, że prowadząc sklep z elektroniką, poszukujesz tematów na wpisy na bloga.

  • Wpisz frazę “elektronika” – otrzymasz listę słów kluczowych powiązanych z frazą elektronika.
  • Następnie przejdź do raportu Pytania i sprawdź, jakie pytania zadają użytkownicy Google w tej tematyce. Wygenerowaną w ten sposób listę możesz udostępnić swoim copywriterom z zadaniem stworzenia treści na wskazane tematy. To również ważny element skutecznych opisów produktów oraz kategorii.

Przykłady pytań zadawane w Google w powiązaniu z frazą “elektronika”. Źródło: app.senuto.com


Przykładów wykorzystania modułu Baza słów kluczowych w e-commerce jest o wiele więcej, np.:

  • możesz szukać w niej produktów, które warto wprowadzić do oferty (bo są poszukiwane przez klientów),
  • możesz analizować trendy wyszukiwań poszczególnych fraz po to, aby określić, kiedy najlepiej publikować treści na dany temat.


Baza działa w każdym języku, na dowolnym rynku. Oznacza to, że jeżeli planujesz wyjść na rynki zagraniczne, to jest to narzędzie, które pomoże Ci przeanalizować popyt na poszczególne typy produktów w danym kraju.


Szczegółowo monitoruj efekty działań SEO

Bez względu na to, czy działania SEO realizujesz in-house, zlecasz agencji lub freelancerowi, ich efekty warto na bieżąco monitorować. Zrobisz to w Monitoringu Senuto.

  • Sprawdzisz pozycje w wynikach wyszukiwania na komputerze i w telefonie – pamiętaj, że Google ustala inny ranking w zależności od urządzenia.
  • Możesz monitorować pozycje z dokładnością do województwa, miasta, a nawet dzielnicy. Algorytm personalizuje wyniki wyszukiwania według wielu czynników – jednym z nich jest lokalizacja użytkownika. 
  • Sprawdzisz widoczność serwisu w Google Maps – jeśli Twoja firma posiada oddziały miejscowe, warto dodać je do Google Maps. 
  • Podejrzysz swoją widoczność w Direct Answer – monitoruj, czy Twojej stronie udało się wskoczyć na pozycję 0 dla wybranych fraz.


Monitoring Senuto możesz dodatkowo zintegrować ze swoim kontem Google Analytics i Google Search Console. W ten sposób w jednym miejscu skumulujesz dane na temat widoczności oraz jej przełożenia na sprzedaż.


Czy to wszystko?

Wręcz przeciwnie – jest tego wiele więcej. Powyższe przykłady wartości, jakie dla sklepów e-commerce niesie dostęp do Senuto, nie wyczerpują potencjału dostępnych tam danych. Załóż darmowe konto testowe, skorzystaj z dostępnych tutoriali i daj się znaleźć swoim potencjalnym klientom. Oni już są w Google i szukają oferowanych przez Ciebie produktów. Dobre SEO pomoże Ci wyjść im naprzeciw.


Black Friday w Senuto trwa do niedzieli 6.12. Sprawdź i skorzystaj z promocji!
Artykuł sponsorowany.



Spis treści:

Może Ci się spodobać także: