Pinterest to jeden z najbardziej popularnych kanałów w mediach społecznościowych. Jeśli jesteś grafikiem, produkujesz coś własnego i chciałbyś zainspirować tym innych – warto abyś i Ty się tam znalazł!
Czym są reklamy na Pinterest?
Posty, czyli w tym przypadku piny, stanowią reklamę samą w sobie. Jeśli chcesz aby docierały do najbardziej pożądanych użytkowników, musisz za to zapłacić. Dzięki temu Twoje piny będą mogły pojawić się na stronach aktualności i kategorii a także w wynikach wyszukiwania Twojej docelowej grupy odbiorców. Każda z nich należy do tak zwanej grupy reklam i posiada unikatowy adres URL oraz materiał reklamowy. Grupy reklam wchodzą w skład kampanii.
Typy reklam na Pinterest
Na Pinterest dostępnych jest wiele możliwości, jeśli chodzi o reklamę pinów. Możesz reklamować wybrać reklamę jednego statycznego pinu lub tzw. “karuzelę” z wieloma obrazami. Na Pintereście – “sky is the limit”.
Pinterest wyróżnia następujące formaty reklam:
- Piny i reklamy statyczne
- Piny i reklamy filmowe o standardowej szerokości
- Reklamy filmowe o szerokości maksymalnej
- Piny i reklamy karuzelowe
- Reklamy produktowe
- Kolekcje Pinów i reklam
- Piny z pomysłami
WARTO PRZECZYTAĆ: Programmatic – zautomatyzowany model zakupu reklamy w Internecie
Kolekcje reklam
Pinterest umożliwia publikowanie reklamy w formie głównego materiału reklamowego połączonego z dodatkowymi reklamami. Jest to kolekcja, którą można wygenerować ręcznie lub automatycznie.
Jak założyć konto firmowe na Pinterest?
Rejestracja konta jest banalna. Należy wejść na stronę i założyć konto w kilku krokach:
Krok pierwszy – wpisz podstawowe informacje.

Krok drugi – podaj, czym się zajmuje Twoja marka i jaki jest Twój cel.

POLECAMY RÓWNIEŻ: Jak zautomatyzować kampanie Facebook Ads?

Krok trzeci – określ działania.

Krok czwarty – utwórz pierwszego Pina.

Reklama na Pinterest – jak stworzyć pierwszą kampanię?
Tworzenie kampanii na Pinterest jest równie proste, co tworzenie konta. Aby to zrobić wejdź na stronę swojego profilu i w lewym górnym rogu zaznacz kolejno: reklamy -> utwórz reklamę.
Twoim oczom ukaże się bardzo przystępny formularz, w którym musisz podać:
- cel kampanii – w zależności od tego, czy chcesz kreować świadomość marki, nakłonić odbiorców do zrobienia zakupów, czy też uzyskać większą konwersję -;
- nazwę i status kampanii;
- budżet kampanii.
Następnie ustal szczegóły grupy reklam, w ramach której przyrządzasz daną kampanię, a zacznij od nadania jej właściwej nazwy. Następnie wybierz strategią kierowania reklam, ustal listę odbiorców, wybierz słowa kluczowe i zainteresowania, określ grupy demograficzne i umiejscowienie reklamy.
Pole „optymalizacja i wyświetlanie” uzupełnij według swoich oczekiwań i na koniec wybierz pina, którego chcesz promować.
Zwieńczeniem procesu jest kliknięcie w lewym dolnym rogu przycisku: rozpocznij.
Dlaczego warto korzystać z Pinterest?
Jak podaje serwis Mobirank, z platformy Pinterest korzysta aż 3, 7 mln polskich użytkowników. Tak pokaźna liczba osób wskazuje na wielki potencjał reklamowy serwisu, zwłaszcza dla branż, które chcą dzielić się wiedzą i inspirować innych.
ZOBACZ TEŻ: Influencer Marketing. Ile kosztuje influencer?