Prezentacja produktu na zdjęciu 360 stopni – dzisiejszy must have wśród e-konsumentów

Prezentacja produktu na zdjęciu 360 stopni – dzisiejszy must have wśród e-konsumentów

Zamknięcie galerii, w tym odzieżowych sklepów stacjonarnych, zmusiło sprzedawców do szybkiego odnalezienia się w świecie online. Wiele sklepów internetowych zdecydowało się na wdrożenie nowych technologii, które mają zastąpić rozwiązania offline’owe. Czy to się udało? Jak najbardziej! Można powiedzieć, że zawdzięczamy pandemii technologiczny skok, jaki zafundowały nam e-sklepy z branży fashion. 


Zakupy internetowe 2021

“Słownik PWN słowo mechanizm tłumaczy jako zespół współpracujących ze sobą części składowych. To właśnie ta definicja zainspirowała nas do tego, aby MECHANIZMY stały się motywem przewodnim IV numeru Clue – magazynu Grupy Domodi. Wychodzimy z założenia, że stanowią one nieodłączną część każdego biznesu. W branży modowej występują na wielu płaszczyznach: marketing, sprzedaż, logistyka, produkcja i wiele innych. Są sposobem, w jaki coś powstaje, przebiega i działa… lub nie.” – pisze we wstępie do kwartalnika Martyna Głowińska – marketing i PR manager, Grupa Domodi, redaktor naczelna magazynu Clue.

W ciągu ostatnich lat obserwujemy boom technologiczny dotyczący mechanizmów dokonywania zakupów w sieci. Rynek jest wysoce konkurencyjny, dlatego aby się na nim utrzymać, właściciele sklepów online muszą iść z duchem czasu, nadążać za oczekiwaniami klientów, a nawet wyprzedzać ich wymagania oferując nowe, udoskonalone rozwiązania. W najnowszym numerze Clue prezentuje wyniki badań, wykazujące, że w ostatnim czasie zdjęcia 360 stopni to praktycznie must have wśród internautów. Badani lubią mieć pełny obraz kupowanych produktów i móc obejrzeć je z każdej strony. Równie mocno oczekiwane przez konsumentów staje się wyszukiwanie obrazem oraz przedstawienie produktów za pomocą wideo. Inspiracje spotykamy wszędzie – w sieci, na ulicy, w tradycyjnych mediach – wystarczy zdjęcie. 


WARTO PRZECZYTAĆ: Dobra wyszukiwarka w sklepie internetowym to klucz do sukcesu. 7 rad, jak poprawić jej skuteczność


Mechanizmy zakupowe przyszłości

Redakcja magazynu CLUE, należącego do Grupy Domodi, sporządziła raport, na podstawie badania przeprowadzonego wśród klientów serwisu Domodi i Allani. Oto ich reakcje w odpowiedzi na możliwości skorzystania z 7 usprawnień sklepów z modą online.


Ekspozycja produktów za pomocą wideo

Tylko 32% badanych osób stwierdziło, że zdjęcia produktu w różnych odsłonach wystarczająco oddaje jego wartość i użyteczność. Oznacza to, że aż 68% z nich uznaje, że opcja obejrzenia nagrania wideo, na którym prezentowany jest produkt, najlepiej pozwala poznać dany artykuł, dostarczając cennych informacji na temat jego zalet. 

Materiały prasowe DOMODI


Ekspozycja produktu w formacie 360 stopni

Aż 83% respondentów badań ankietowych, wybrało prezentację produktu na stronie w postaci zdjęcia 360 stopni. 

Materiały prasowe DOMODI

– Składa się na niego najczęściej seria pojedynczych zdjęć wykonanych pod równo rozmieszczonymi kątami dookoła obiektu i złożonych w jeden widok, który symuluje obrót produktu. Bez wątpienia rozwiązanie to wpływa pozytywnie na UX całej witryny sklepu online i dodatkowo może zmniejszyć nakład na obsługę klienta, który w tej sytuacji jest w stanie samodzielnie i dokładnie przyjrzeć się zewnętrznym walorom produktu. – twierdzą eksperci Grupy Domodi.

POLECAMY RÓWNIEŻ: Dla 78% e-commerców najważniejsze w marketingu jest budowanie świadomości marki


Wirtualny stylista

Ponad połowa respondentów – bo aż 59%, skłonna jest do skorzystania z usług wirtualnej wizażystki. 

Materiały prasowe DOMODI

Tworzenie dobrze dobranych stylizacji, a co za tym idzie budowanie spójnej garderoby w zgodzie ze swoim stylem i upodobaniami nie dla wszystkich jest łatwym zadaniem. Badanie pokazuje, że są wśród nas tacy, którzy potrzebują wsparcia w tym zakresie. Warto zatem umożliwić klientom korzystanie np. z wideo konsultacji, przybliżających ekspercką wiedzę o kroju i materiałach produktów pochodzących z danego sklepu, szczególnie w czasach pandemii, kiedy dostęp do sklepów stacjonarnych jest ograniczony – czytamy w kwartalniku. 


Personalizacja ubrań

57% badanych użytkowników Grupy Domodi twierdzi, że ma potrzebę posiadania i noszenia ubrań, które będą do nich specjalnie dopasowane. Zdaniem ekspertki magazynu CLUE – Personalizacja ubrań to filozofia, będąca ukłonem w stronę tworzenia unikalnych wartości dla każdego klienta indywidualnie, co niesie za sobą pozytywny wpływ na całe doświadczenie zakupowe. Pozwala sklepom budowanie swoistych relacji z konsumentem. 

Materiały prasowe DOMODI


Wirtualna przymierzalnia

Z kolei 76% przebadanych użytkowników stwierdziło, że wirtualna przymierzalnia sprawia, że zakupy online stają się bardziej angażujące, a to jednocześnie wpływa na wzrost zaufania konsumenta do nabywania ubrań drogą elektoniczną.

Materiały prasowe DOMODI



Wyszukiwanie obrazem

Kolejną innowacją, która cieszy się dużym uznaniem wśród klientów Domodi, jest opcja wyszukiwania obrazem. Za tym rozwiązaniem opowiedziało się aż 78% ankietowanych

Materiały prasowe DOMODI


Internetowa wypożyczalnia ubrań

Tylko 44% ankietowanych uznaje, że chciałoby wypożyczyć ubranie na jakiś event i oddać je z powrotem. Jak podaje magazyn CLUE, branża modowa w ten sposób chce tworzyć, gospodarkę o obiegu zamkniętym, działając przeciwko konsumpcjonizmowi i fast fashion. 

Materiały prasowe DOMODI

ZOBACZ TEŻ: Porzucone koszyki – jak im zapobiegać i sprawić by klient jednak zrobił u Ciebie zakupy

Spis treści:

Może Ci się spodobać także: