Piszesz content? Weź ze sobą te narzędzia!

Piszesz content? Weź ze sobą te narzędzia!

O narzędziach dla copywriterów powiedziano już chyba wszystko, a ich nazwy odmieniono przez wszelkie możliwe przypadki – ale czy na pewno? Gwarantuję Ci, że o jednym z tych narzędzi jeszcze nie słyszałeś, bo i dopiero niedługo zadebiutuje na rynku. Jakie to narzędzie? Dość powiedzieć, że mocno namiesza na contentowym rynku.


Narzędzia copywriterskie do planowania, pisania i redagowania

Listę narzędzi podzieliłem na te do:

  • planowania,
  • pisania,
  • i redagowania.

Znajdziesz tu zarówno darmowe, jak i płatne rozwiązania, które pomogą Ci tworzyć solidny content, nawet jeśli copywriting nie jest Twoją mocną stroną.


Planuj content jak Napoleon!

Żeby napisać coś sensownego, najpierw musisz wiedzieć, co chcesz napisać i zaplanować jak to zrobić. Poznaj 3 narzędzia, które ułatwią Ci planowanie treści.

AnswerThePublic


AnswerThePublic to narzędzie, które przedstawi Ci pytania zadawane przez internautów powiązane ze słowem kluczowym, które wpisałeś w zapytaniu. Poza tym aplikacja generuje czytelne diagramy oraz listy z propozycjami słów kluczowych typu long tail.

ATP świetnie sprawdza się do szybkiego sprawdzenia i dobrania pytań, które warto umieścić w tworzonej treści.


Planer Słów Kluczowych od Google

Planer Słów Kluczowych to darmowa usługa, która pozwala na dobieranie i znajdowanie nowych fraz kluczowych. Żeby z niego skorzystać, musisz zarejestrować konto w Google Ads. Aplikacja zaproponuje Ci słowa kluczowe powiązane ze wpisaną przez Ciebie frazą oraz wskaże średnią miesięczną liczbę ich wyszukiwań.

Jest to jedno z najwygodniejszych w użyciu narzędzi, które pozwala sprawnie dobierać frazy kluczowe do tworzonego contentu.


WARTO PRZECZYTAĆ: Jak formatować teksty, żeby chcieli je czytać?


Senuto i Semstorm

Nie odkryję Ameryki, wspominając o Senuto oraz Semstorm – dwóch kombajnach wykorzystywanych przez seowców i contentowców z całej Polski.

Obydwa z narzędzi zapewniają masę funkcjonalności przeznaczonych zarówno do podstawowych, jak i bardziej zaawansowanych działań analitycznych. Niemniej, osobom tworzącym content sugeruję skupić się przede wszystkim na senutowskim module „Analiza SERP” oraz na module „Słowa kluczowe” w Semstormie.

Analiza SERP dostępna w Senuto rozbiera na czynniki pierwsze TOP 10 wyników w Google pod wpisaną frazę kluczową. Algorytm podrzuca informacje o medianie długości treści, liczbie nagłówków od H1 do H3 oraz wskazuje powiązane słowa kluczowe, pytania i grupy słów.

Z kolei moduł słów kluczowych od Semstorma po wpisaniu frazy kluczowej prezentuje w formie graficznej i wylistowania powiązane słowa kluczowe oraz pytania zadawane przez użytkowników wraz z ich średnią miesięczną liczbą wyszukiwań.

Pisz jak Hemingway albo nawet jak sam Zenek Martyniuk!

W tym fragmencie tekstu przedstawię Ci kolejne 2 narzędzia, które ułatwią Ci najważniejszy etap pracy z treścią – jej pisanie.

Co prawda niektóre content edytory są na tyle zaawansowane, że ich funkcje nie ograniczają się wyłącznie do ułatwiania pisania treści, ale również wspomagają jej planowanie, optymalizowanie i weryfikowanie.


Surfer SEO

Znany, lubiany, podziwiany za przytłaczającą ilość funkcjonalności, a także… przydatny dla copywriterów tylko w 1/5. Dla osób tworzących treści istotę Surfera SEO stanowi ich content edytor.

Narzędzie na podstawie wprowadzonego adresu URL lub słowa kluczowego generuje dokument, w którym wskazuje nagłówki, pytania oraz frazy, jakie należy umieścić w treści, aby zapewnić jej odpowiednią optymalizację pod kątem SEO. Dodatkowo Surfer ma przyjemny dla oka licznik prezentujący graficznie stopień zoptymalizowania tekstu.

No. I to jedna z wielu funkcji tego narzędzia. Niestety, plan cenowy Surfera nie uwzględnia faktu, że z ich rozwiązania korzystają także copywriterzy czy agencje, które chcą korzystać wyłącznie z edytora, a nie całej masy innych funkcji. Poza tym w podstawowym planie cenowym (59 dolców) Surfer ogranicza użycie content editora do 25 zapytań.


POLECAMY RÓWNIEŻ: Strategia contentowa serwisu w oparciu o konkurencję i algorytmy pod SEO


Cont.ai

Cont.ai to wciąż nieco mniej znana konkurencja Surfer SEO. Sposób działania Cont.ai jest analogiczny. Narzędzie pozwala sprawnie wykonać analizę własnych treści oraz contentu konkurencji i optymalizować tworzone treści pod kątem SEO.

Po wpisaniu frazy lub adresu URL content edytor Cont.ai wskazuje rekomendowaną strukturę tekstu oraz proponuje frazy kluczowe wraz z ich liczbą umieszczenia w treści. W najniższym planie cenowym Cont.ai kosztuje 19 €.

Niedługo jednak na rynku zadebiutuje Cont.ai skondensowany wyłącznie do content edytora! Narzędzie nazywać się będzie Neuron. Jego pricing zostanie dostosowany do osób skupiających się wyłącznie na samym tworzeniu treści i niekorzystających z całej masy pozostałych funkcji. Dzięki temu samo narzędzie będzie nie tylko prostsze i bardziej intuicyjne w obsłudze, ale i zdecydowanie tańsze.


Redaguj, jakby jutra miało nie być

Za finalną jakość tekstu w dużej mierze odpowiada jego późniejsza redakcja i dalej korekta. Przed publikacją treści warto więc porządnie podejść do jej weryfikacji oraz zredagowania. Wciąż wielu copywriterów nie czyta tekstów po ich napisaniu. Błędem jest też natychmiastowe przejrzenie tekstu bezpośrednio po jego napisaniu.

Warto wrócić do redakcji dopiero po pewnym czasie (np. po 30 minutach), gdy odetniemy się emocjonalnie od napisanej treści. W redakcji pomogą Ci poniższe narzędzia.


LanguageTool

LanguageTool to jedno z lepszych narzędzi do weryfikacji poprawności językowej tworzonych tekstów. Oczywiście w dalszym ciągu algorytmy autokorekty nie zastąpią redaktora z krwi i kości. Niemniej wspieranie się LanguageTool podczas pisania pozwoli Ci uniknąć podstawowych baboli językowych.

Narzędzie występuje w postaci skryptu do LibreOffice Writera, Microsoft Worda czy Dokumentów Google. Poza tym można zainstalować je jako rozszerzenie do niemal każdej przeglądarki. LanguageTool występuje w darmowej wersji jako rozszerzenie do LibreOffice Writera i przeglądarek oraz jako samodzielne narzędzie online.

W płatnym planie może być wykorzystywane w Google Docs i Microsoft Wordzie. Poza tym wyższe plany cenowe pozwalają sprawdzać większą liczbę znaków, a algorytmy dokładniej wyłapują błędy gramatyczne, interpunkcyjne i stylistyczne. Miesięczna opłata dla użytkowników indywidualnych wynosi 10 zł.


Jasnopis

Jasnopis jest narzędziem, które potrafi zmierzyć zrozumiałość tekstu, wskazać jego trudniejsze fragmenty i zaproponować poprawki. Wylicza także tzw. indeks mglistości. Narzędzie analizuje formę językową tekstu i podaje stopień jego trudności w skali od 1 do 7.

Aplikacja służy do sprawdzania stopnia trudności, a także uwzględnia wiek lub wykształcenie odbiorcy. Na przykład, jeśli podamy wiek adresata tekstu, to Jasnopis zaznaczy akapity zbyt trudne dla odbiorcy w tym wieku.


Z jakich narzędzi copywriterskich korzystasz?

Daj znać, które narzędzia według Ciebie zasługują na wzmiankę, a których nie wymieniłem w tym tekście. Zapraszam Cię również do sprawdzenia, z jakich narzędzi korzystają Kowale Treści!

ZOBACZ TEŻ: Jak wykorzystać potencjał artykułów sponsorowanych

Spis treści:

Może Ci się spodobać także: