Gala Make TikToks Awards Poland już za nami. Wydarzenie zostało poświęcone kreatywnym sposobom komunikacji marki z odbiorcą na TikToku. Jury w składzie: Rafał Drzewiecki, Michał Sadowski, Maciej Waligóra i Klaudia Halejcio, wyłoniło zwycięzców nominowanych w 3 różnych kategoriach. W tym artykule przyjrzymy się pracom, które zajęły pierwsze miejsca w konkursie.
Kategorie Make TikToks Awards Poland
Organizator wydarzenia, TikTok For Business Poland, przyznał nagrody w 3 kategoriach:
- TikTok? To głupie! – uczestnicy musieli udowodnić, że na TikToku można promować wartościowe treści, a platforma nie służy wyłącznie do “śmieszkowania”.
- TikTok? To tylko chwilowa moda? – zadaniem zgłoszonych marek było stworzenie własnej platformy komunikacyjnej na TikToku, i prowadzenie konta w taki sposób, by udowodnić, że w tym medium można prowadzić długoterminową komunikację pomiędzy marką i jej odbiorcą.
- TikTok? To nie dla mojej marki – to wyzwanie Tik Tok postawił przed markami, które miały udowodnić, że TikTok to miejsce dla każdej branży.
– Make TikTok contest to nasz pierwszy konkurs dla branży marketingowej w Polsce. Tym bardziej niezwykle mnie cieszy, że otrzymaliśmy tak wiele inspirujących, spójnych z DNA TikToka zgłoszeń. Widzimy, że platforma zachęca do tworzenia kreatywnych treści nie tylko użytkowników TikToka, lecz także marki, które coraz lepiej rozumieją naszą platformę i chcą zaprezentować się w zupełnie inny sposób, docierając tym samym do nowej grupy odbiorców – zdradziła portalowi wirtualnemedia.pl Sylwia Chada, general manager TikTok w Polsce i Europie Centralnej.
WARTO PRZECZYTAĆ: Twitter Ads. Jak działa reklama na Twitterze?
Lidl ogranicza marnowanie jedzenia
Laureatem pierwszej nagrody zostały Marika Karpińska i Magdalena Chodara z agencji 24/7Communication, które stworzyły TikToka dla marki Lidl Polska.
“Niech w Twoim domu nic się nie marnuje” – tak brzmi hasło przewodnie, które zostało użyte w TikToku Lidla.
@marikarpinska ♬ dźwięk oryginalny – Marika Karpińska353
W wideo zostały przedstawione sposoby na to, jak uniknąć marnowania jedzenia, dzięki wykorzystaniu do różnych dań, zalegających w kuchni składników. Bohaterowie filmu proponują m.in. aby z czerstwego chleba zrobić bułkę tartą, a ze zbyt dojrzałych bananów upiec chlebek bananowy. W filmie nie widzimy twarzy występujących w nim osób, jednak łatwo możemy się domyślić, że są to młode osoby, czyli największa grupa użytkowników TikToka. Film wieńczy logo marki Lidl i podpis: “Podczas nagrywania TikToka, żadna żywność nie została zmarnowana”.
Kolejkowo “umie w TikToki”
Zwycięzcą w kategorii “TikTok? To tylko chwilowa moda?” została marka Kolejkowo – wystawa makiet kolejowych z Wrocławia i odpowiedzialna za zgłoszone prace – Aleksandra Siodorowska.
Autorka, na podstawie 3 zgłoszonych prac udowodniła, że potrafi dostosować przekaz reklamowy marki do specyficznej charakterystyki platformy. Aleksandra Siodorowska przygotowała 3 TikToki, w których komunikuje działania marki Kolejkowo.
W pierwszej zgłoszonej pracy, autorka przedstawia widzom, z czego zrobione są rzeki, jeziora i inne zbiorniki wodne w makietach Kolejkowa. TikTok jest nagrany w rytm muzyki ROCKSTAR – DaBaby, Roddy Ricch. W ten sposób marka uchyla rąbka tajemnicy powstawania swojego produktu i robi to w dość nietypowy sposób. Na końcu okazuje się, że woda jest zrobiona z żywicy.
Kolejny TikTok doskonale wpisał się w model, którym charakteryzuje się platforma społecznościowa, polegający na tym, że znani TikTokerzy nagrywają swój film, a pozostali – powtarzają i nagrywają to samo, ale po swojemu. Sidorowska postanowiła wykorzystać trend z motywem komunikacji miejskiej z czasów przed pandemią i stworzyła filmik, w którym figurki z Kolejkowa jeżdżą komunikacją i spotykają je nieprzyjemne sytuacje znane wszystkim podróżującym.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Apple wypowiada wojnę Facebookowi?
@kolejkowo Co skrywa Kolejkowo❓? #kolejkowo historiemiłosne #przypał #śmiesznefilmiki tiktokculturefestival #comedy #śmieszne #wrocław #gliwice #podglądamy
♬ I’m Legit – Nicki Minaj
Ostatnie wideo biorące udział w konkursie, nawiązywało do mieszkańców Kolejkowa, których można znaleźć w jednym z budynków makiety. W tle słychać muzykę I’m Legit – Nicki Minaj.
Husquarna na TikToku walczy ze złem
Husquarna, która kojarzy się z piłami motorowymi, zaskoczyła swoją kreatywnością i pomysłem na zaprezentowanie marki. Laureatami nagrody dla ostatniej kategorii zostali Grzegorz Paraska i Michał Koncikowski, którzy udowodnili, że TikTok to miejsce idealne dla każdej branży.
Wideo pokazuje robota koszącego Husqvarna automower, który podczas koszenia trawy niszczy złe stwory. TikTok kończy się zabawną sceną, kiedy kosiarka podjeżdża do rodzinki gumowych kaczek, lecz w przeciwieństwie do potworów z innej planety, odsuwa się od nich nie robiąc im krzywdy, a na ekranie pojawia się napis: ”Kiedy śpisz, on kosi trawnik i walczy ze złem”.
Reklama na TikToku – dla każdego?
Choć platforma rządzi się swoimi prawami i wydaje się, że szansę na zaistnienie na niej mają nieliczni, uczestnicy Make TikToks Awards Poland udowodnili, że przy odrobinie kreatywności każda branża może odnieść reklamowy sukces na TikToku.
Swoje konta firmowe mają tam znane marki, które już dawno rozwijają na TikToku swoje skrzydła, np. Decathlon Polska (sport), Krowarzywa (gastronomia), Huaweimobile.pl (telekomunikacja), czy Plantwear (zegarki).
Jeśli sami chcielibyście kręcić TikToki, ale nie wiecie jak, warto wzorować się na innych lub nagrywać filmiki wykorzystując popularne trendy. TikTok ciągle się rozwija, dlatego warto zaistnieć tam już dziś!
ZOBACZ TEŻ: TikTok – to ostatni dzwonek na założenie konta? Czy aplikacja przegoni Facebooka?