Jeśli od jakiegoś czasu prowadzisz sprzedaż w internecie lub dopiero planujesz rozpoczęcie działalności w branży e-commerce, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak trudno dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnych klientów.
Handel elektroniczny rozwija się bardzo szybko, pozwalając na osiągnięcie spektakularnych zysków. Nic dziwnego, że konkurencja jest olbrzymia, a do tego stale rośnie. Nowe firmy i marki, które nie posiadają jeszcze ugruntowanej pozycji, z trudem przebijają się do świadomości konsumentów. W obecnych czasach, aby zwiększyć swoje szanse na sprzedaż, trzeba działać wielotorowo. Korzystanie z różnych metod jednocześnie, daje znacznie lepsze rezultaty niż prowadzenie pojedynczych i oderwanych od siebie akcji marketingowych.
Dzięki temu artykułowi zapoznasz się z najważniejszymi informacjami na temat najczęściej wykorzystywanych narzędzi marketingowych. Być może okaże się, że dzięki temu zainspirujemy Cię do stworzenia kompleksowej strategii, która będzie uwzględniała synergiczne działania promocyjne.
Narzędzia marketingu internetowego
Do najczęściej wykorzystywanych kanałów marketingu online należą:
- Strony internetowe – czasami mówi się, że jeśli czegoś nie ma w sieci, to po prostu nie istnieje. Ta zasada ma szczególne znaczenie w marketingu. Jeśli chcesz pojawić się w świadomości klientów, musisz posiadać stronę internetową. Jednakże, aby być widoczną w wynikach wyszukiwania, witryna musi spełniać szereg warunków. Przede wszystkim powinna być intuicyjna i przyjazna dla użytkowników, a także wiarygodna, czyli zawierająca wyłącznie rzetelne i użyteczne informacje.
- SEO i pozycjonowanie – działania z zakresu SEO służą optymalizacji strony. Zoptymalizowana strona jest lepiej oceniana przez wyszukiwarki, co oznacza, że zajmuje lepsze miejsca (pozycje) w ich rankingach. Innymi słowy, witryna poddana działaniom SEO jest bardziej widoczna w sieci, a co za tym idzie, łatwiej ją odnaleźć potencjalnym klientom.
- Reklama internetowa – służy zwiększeniu sprzedaży produktów i usług oraz skutecznie buduje świadomość danej marki wśród użytkowników internetu. Obecnie do najpopularniejszych metod reklamowania się w sieci należą: Google Ads, Facebook Ads i Allegro Ads.
- Media społecznościowe – takie serwisy jak Facebook, Instagram, Twitter czy YouTube posiadają wielu użytkowników. Prowadząc działalność marketingową za ich pośrednictwem, można dotrzeć do ogromnej liczby potencjalnych klientów w stosunkowo krótkim czasie. Co szczególnie interesujące, social media pozwalają na bardzo precyzyjne targetowanie, ponieważ zbierają nie tylko dane demograficzne, ale także – bardziej istotne z punktu widzenia marketingu – informacje o zainteresowaniach i upodobaniach swoich użytkowników.
- Mailing – polega na bezpośrednim kontaktowaniu się z potencjalnym klientem poprzez e-mail. Pozwala na szybką budowę wizerunku marki oraz nawiązanie bezpośredniej relacji z konsumentem. Do jego największy zalet należą stosunkowo niewielki koszt oraz możliwość pozyskiwania cennych danych statystycznych od konsumentów.
- Allegro – Allegro to niekwestionowany lider polskiej branży e-commerce. Miesięcznie korzysta z niego około 18 milionów osób, co stanowi niemal połowę mieszkańców naszego kraju! Żaden inny kanał nie daje dostępu do tak ogromnej liczby potencjalnych klientów już od pierwszych chwil prowadzenia e-handlu. Konto Allegro może stanowić tylko jeden z wielu kanałów sprzedaży (poza tradycyjnym sklepem internetowym), ale równie dobrze sprawdza się jako samodzielny sklep.
Kompleksowe działania kluczem do sukcesu
Jak dowodzą specjaliści, najlepsze rezultaty przynosi działanie przy jednoczesnym użyciu wielu różnych metod i form komunikacji. Takie podejście nazywane jest marketingiem 360°, ponieważ akcje marketingowe niczym koło, otaczają konsumentów ze wszystkich stron.
Dlaczego kompleksowe działania są tak skuteczne? Dlatego, że opierają się na nowych technologiach oraz biorą pod uwagę zmiany w zachowaniach współczesnych konsumentów. Potencjalny klient Twojej firmy korzysta prawdopodobnie z wielu mediów jednocześnie, np. podczas robienia zakupów na Allegro, przegląda social media i co jakiś czas sprawdza swoją skrzynkę mailową. Biorąc pod uwagę takie funkcjonowanie, wykorzystanie kilku różnych kanałów komunikacji jest jak najbardziej zasadne – z całą pewnością zwiększa szansę na dotarcie do klienta.
ZOBACZ TEŻ: Jak wygląda influencer marketing w branży gamedev