Kaufland.de: 9 kroków do założenia konta na zupełnie nowym marketplace

Kaufland.de: 9 kroków do założenia konta na zupełnie nowym marketplace

Z czym kojarzy ci się Kaufland? Z pewnością ze sklepami wielkopowierzchniowymi. Nie powinno to dziwić, ponieważ w Polsce Kaufland to doskonale znana sieć sklepów, ale również w Niemczech jest to bardzo duża firma zajmująca się sprzedażą. 1 marca tego roku oficjalnie wystartowała platforma marketplace sieci Kaufland pod adresem Kaufland.de.

Kaufland.de – zagrożenie dla Amazon?

Platforma Kaufland powstała z przekształcenia z Real.de, która wcześniej też była platformą marketplace. Kaufland należy do grupy Schwarz, tej samej która jest właścicielem sieci sklepów Lidl.

Nie wiem czy wiesz, że na Kaufland.de można również sprzedawać jak na zwykłym marketplace podobnym do Allegro, eBay czy Amazon. Na platformie Kaufland.de klienci znajdą ponad 25 mln artykułów z ponad 5 tys. kategorii, obecnie jest ponad ponad 5 tys. firm. Kaufland to także około 32 miliony odwiedzających miesięcznie i 1300 sklepów w 8 krajach. Kaufland.de oferuje wysoką świadomość marki zarówno online, jak i offline.

Obrazek
Źródło: Kaufland.de

Ponad 300 tys. spośród tych produktów oferowanych będzie bezpośrednio przez Kaufland (sprzedaż własna). Tym samym Kaufland.de już w dniu startu stanie się jedną z największych platform marketplace w Niemczech. W Polsce Kaufland ma też swoją platformę internetową, ale na tą chwilę nie udostępnia jej innym sprzedawcom

Na Kaufland możemy oferować produkty nie tylko Niemcom,  ale  również innym klientom z całej Europy. 

Kaufland oferuje duży zasięg: 

– ok. 32 mln odwiedzających/miesiąc

– Wysoka świadomość marki: 1300 sklepów Kaufland w 8 krajach

– Wielokanałowe narzędzia marketingowe (SEO, SEA, porównywarki cen, media społecznościowe, broszury dla klientów)

– Wszystkie odpowiednie metody płatności

– Różne aplikacje eCommerce i oprogramowanie dla przedsiębiorstw

– Prosty onboarding poprzez EAN

– Wyjątkowe, osobiste wsparcie sprzedawcy

– Uczciwe i przejrzyste warunki

W tym artykule pokażę ci jak rozpocząć sprzedaż na tym portalu z Polski w zaledwie kilka dni, jakie są korzyści i jakie produkty warto tam sprzedawać.

W Niemczech Kaufland ma własny marketplace to znaczy, że wielu sprzedawców może oferować tam swoje produkty. Zarówno niemieccy jak i polscy sprzedawcy mogą tam otwierać sklepy i prowadzić sprzedaż.

Portal Kaufland jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się portali w Niemczech pod względem wzrostu i przegonił pod tym względem takich gigantów jak Amazon czy eBay.


WARTO PRZECZYTAĆ: Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego?


Co warto sprzedawać na Kaufland?

Na Kaufland jak na wielu innych marketplacach można oferować wiele różnych produktów z wielu różnych kategorii. W większości marketplaców są dominujące kategorie i również podobnie jest w przypadku Kaufland.de. Najpopularniejsze kategorie na tym portalu to zdecydowanieodzież oraz elektronika, ale doskonale sprzedają się również produkty z kategorii wyposażenie wnętrz i ogród oraz produkty spożywcze co jest dość unikalne jeśli chodzi o jakikolwiek inny marketplace. 


Jak zacząć sprzedaż na kaufland.de?

1. Start sprzedaży

Pod tym adresem możesz zarejestrować konto sprzedawcy: https://www.kaufland.de/seller-signup

Aby rozpocząć sprzedaż na Kaufland, musimy zarejestrować firmę tak jak w każdym innym portalu. Jedyny wymóg jaki jest dodatkowo od 1 lipca tego roku to posiadanie zgłoszenia do VAT OSS, wówczas portal Kaufland rejestruje nasze konto bez najmniejszego problemu. Oczywiście podajemy polskie dane i to w zupełności starczy.

Warunki: 

  • polska działalność powyżej 24 m-cy, 
  • NIP EU, 
  • Zgłoszenie do Vat-oss,
  • akceptacja towaru przez serwis Kaufland.
Obrazek
Źródło: Kaufland.de


2. Rejestracja konta

Kaufland ma bardzo precyzyjną listę dokumentów niezbędnych do rejestracji konta sprzedawcy:

– adres i dane firmy;

– NIP firmy;

– adres do zwrotów (jeśli inny niż firmowy);

– niemiecki NIP (jeśli jest dostępny);

– niemiecki “Steuernummer” (nr podatkowy, jeśli jest dostępny);

– konto bankowe / IBAN / BIC;

– adres banku.

  • Kopia dowodu lub paszportu
  • Kopia dowodu potwierdzająca rejestrację firmy

Dla osób prowadzących działalność gospodarczą obowiązkowa jest również wideo weryfikacja.


3. Koszty

Sprzedaż na Kaufland podlega dwóm rodzajom opłat. Pierwszą z nich jest abonament za konto profesjonalne i tutaj mamy dwie opcje – opłatę podstawową oraz opłatę podstawową + linkowanie do zewnętrznego serwisu, np. własny sklep internetowy.

Drugi rodzaj opłaty to typowa dla marketplaców prowizja, która różni się w zależności od kategorii, np. w kategoriach komputery i elektronika jest to 7% od ceny końcowej w kategoriach dom i ogród, kuchnia, motoryzacja jest to 12,5% od ceny końcowej.

Obrazek
Źródło: Kaufland.de

Pieniądze z Kaufland możemy wypłacać zarówno na konto bankowe jak i na konto PayPal. Samodzielnie zlecamy wypłatę w dowolnym momencie kiedy mamy środki do wypłaty. Kaufland zwalnia środki do wypłaty po 21 dniach od momentu dokonania zakupu przez klienta. Po tym okresie środki są dostępne do wypłaty.


POLECAMY RÓWNIEŻ: Amazon czy własny e-commerce? W co lepiej zainwestować?


4. Dokumenty prawne:

Przy rozpoczęciu sprzedaży na rynku niemieckim najważniejsze jest spełnienie podstawowych obowiązków informacyjnych. Te dotyczą wszystkich sprzedawców, niezależnie od tego, czym handlują. Dokonuje się tego poprzez umieszczanie odpowiednich tekstów prawnych we właściwych miejscach.

Muszą znaleźć się takie informacje jak:

  • Dane sprzedawcy – Impressum
  • Odstąpienie od umowy i polityka zwrotów – Widerrufsbelehrung
  • Polityka prywatności – Datenschutzerklärung
  • Regulamin – AGB lub Allgemeine Geschäftsbedingungen

Obrazek
Źródło: Kaufland.de

Uwaga: Kopiowanie jakichkolwiek fragmentów tekstów ze stron innych sprzedawców nie jest wskazane. Po pierwsze, nigdy nie ma pewności, że nie zawierają one błędów. Po drugie, także teksty prawne są przedmiotem praw autorskich i własnością intelektualną ich autora. Kopiowanie ich bez pozwolenia może skutkować dotkliwymi karami.


5. Opinie

Obrazek

Na tej platformie klient ma możliwość  oceniać nasze produkty za jakość obsługi i terminowość dostaw w postaci tzw. ticketów: 

Obrazek
Źródło: Kaufland.de


6. Produktyzacja

Na Kaufland, jak i wielu innych portalach, wymagane są kody EAN czyli kody kreskowe produktów. Posiadanie tych kodów znacząco usprawnia cały proces dodawania ich do katalogu Kaufland. 

Aby dodać produkt do marketplace Kaufland, należy najpierw dodać go do katalogu produktów występujących w tym portalu, poprzez podanie kodu kreskowego tego produktu, a następnie w drugim kroku przypisać swoją ofertę do wcześniej stworzonego produktu. Dzięki temu nasz produkt będzie dostępny w sprzedaży.

Jeśli produkt nie posiada kodu EAN najlepiej pozyskać go ze strony: https://www.gs1pl.org/


7. BuyBox na kaufland.de

Kaufland, podobnie jak Amazon, ma miejsce nazywane BuyBox, którym jest podsumowanie ofert od wielu sprzedawców. I dokładnie tak jak w przypadku Amazon, tak tutaj wygrywa NAJKORZYSTNIEJSZA oferta co nie zawsze znaczy, że jest ona najtańsza. 

Obrazek
Źródło: Kaufland.de


8. Wysyłka

Wysyłkę możemy realizować bezpośrednio poprzez przewoźników typu DPD lub GLS lub poprzez wyspecjalizowane firmy np. Eurohermes lub Goglobal24, które dostarczają towar do Niemiec lokalnymi przewoźnikami. 

Niezwykle ważne jest, aby wysyłać towary przewoźnikiem, który umożliwia śledzie paczki i ułatwia potwierdzenie jej doręczenia.  Koszt paczki do 31,5 kg na start bez podpisania żadnej umowy zaczyna się od 31,49 netto 38,73 brutto w serwisie.


9. IMN – INTERNATIONAL MARKETPLACE NETWORK

Kaufland należy również do platformy IMN, – https://imnnow.com/en/  która zdecydowanie ułatwia i przyspiesza sprzedaż na wielu portalach międzynarodowych. Sieć obejmuje takie portale jak francuski Cdiscount, włoski Epricer, rumuński Emag oraz  oczywiście niemiecki Kaufland.de

Obrazek
Źródło: Kaufland.de

Podsumowanie

Podsumowując, sprzedaż na kaufland.de jest bardzo dobrym pomysłem dla firm, które szukają kolejnego dochodowego kanały sprzedaży i rozszerzenia swojej sprzedaży na największym zachodnim rynku. 

Jest to portal, na którym warto rozpocząć sprzedaż w 2021 roku. Sprzedaż do Niemiec jest bardzo kusząca dla wielu polskich firm, a dzięki platformie Kaufland.de w stosunkowo prosty i przyjazny sposób możemy rozpocząć sprzedaż na tamtejszym rynku.


ZOBACZ TEŻ: Aliexpress dla e-commerce. Zacznij sprzedaż na światowym marketplace

Spis treści:

Może Ci się spodobać także:

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.