Jak zwiększyć sprzedaż na eBay?

Jak zwiększyć sprzedaż na eBay?

Ebay jest jednym z najpopularniejszych serwisów typu marketplace w skali globalnej. 182 miliony użytkowników na całym świecie korzystają z eBay. Co więcej, serwis eBay z pewnością jest największym z serwisów aukcyjnych. Codziennie setki tysięcy ludzi rozpoczyna poszukiwanie produktów właśnie od tego portalu. Również dzięki eBay mamy szansę dotrzeć do potencjalnych klientów w całej Europie i to z dnia na dzień. 


Skuteczna sprzedaż w serwisie eBay

Aby rozwijać skuteczną sprzedaż na eBay’u, musisz pamiętać o poniższych 8 radach, które pomogą ci skutecznie docierać do tysięcy potencjalnych klientów korzystających z tego portalu.


#1 Pozytywne opinie

Pozytywne opinie oraz doskonałe oceny są kluczowe dla twojego sukcesu jako firmy eCommerce. Kupujący nie chcą ryzykować, chcą być w 100% pewni, że dokonują zakupu od wiarygodnej firmy. Ale pozytywne opinie nie „zdarzają się” tak po prostu. Musisz na to ciężko pracować! 

  • W momencie, gdy klient pyta o produkt – musisz być dostępny, aby odpowiedzieć na jego pytania tak szybko, jak to możliwe.
  • Kiedy produkt zostanie wysłany, należy na bieżąco aktualizować proces doręczenia paczki.
  • Kiedy produkt dotrze do klienta, musisz się upewnić, że rzeczywiście go otrzymał, że jest w dobrym stanie, że wie, jak go używać i że jest zadowolony.
  • Dopiero gdy upewnisz się, że twój klient miał 5-gwiazdkowe doświadczenie zakupowe, możesz poprosić go o pozytywną recenzję.

Pro tip – rozważ skorzystanie z systemu Helpratchet który pomoże ci zautomatyzować wszystkie wiadomości i działania następcze, które są nieodłączną częścią cyklu sprzedaży detalicznej. To pozwoli ci pozbyć się presji i sprawi, że nic nie umknie twojej uwadze.


#2 Ebay Ads

eBay Ads czyli 'Anzeigen Erweitert’ w wersji BETA

eBay sprzedaje pierwsze miejsca w wynikach wyszukiwania i nazywa tę nową funkcję „Anzeigen Erweitert”. Ci, którzy już od jakiegoś czasu korzystają z serwisu eBay, z pewnością znają funkcję „Top Angebot in Kategorie und Suche„. Czymś podobnym jest format „Anzeigen Erweitert„, tylko trochę mądrzejszy, wiążący się z pewnym ryzykiem. Oto, co eBay mówi na ten temat:

Dzięki „Anzeigen Erweitert BETA” marki i sprzedawcy mają teraz uprzywilejowany dostęp do najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania eBay, mogą korzystać z targetowania na słowa kluczowe i ustalać maksymalny dzienny budżet.

Główne zalety

  1. Optymalna widoczność
  2. Reklamy z kampanii zaawansowanych mają największą szansę na pojawienie się na górze wyników wyszukiwania na wszystkich platformach.
  3. Dodatkowa kontrola budżetu
  4. Ty decydujesz, ile warte jest dla ciebie każde kliknięcie, i nigdy nie płacisz więcej, niż wynosi Twój dzienny budżet.
  5. Strategiczny wybór słów kluczowych
  6. Możesz licytować słowa kluczowe, które są dla ciebie najważniejsze — te, które pomogą ci osiągnąć Twoje cele w serwisie eBay.

Co piąty zakup w serwisie eBay rozpoczyna się od oferty, która znajduje się na górze strony z wyszukiwaniami. Właśnie tę przewagę sprzedawcy mogą teraz wykorzystać: dzięki nowemu typowi kampanii „Anzeigen Erweitert BETA” z eBay Ads, mają oni teraz uprzywilejowany dostęp do najwyższego miejsca w wynikach wyszukiwania. Jednocześnie „Anzeigen Erweitert BETA” oferuje targetowanie słów kluczowych, dzięki któremu można dotrzeć do kupujących dokładnie w momencie podejmowania decyzji o zakupie. Model cost-per-click, który jest używany w „Anzeigen Erweitert BETA” powoduje, że to marki i sprzedawcy określają ile warte jest dla nich każde kliknięcie słów kluczowych. Możliwość ustalenia maksymalnego dziennego budżetu w „Anzeigen Erweitert BETA” oferuje im również pełną kontrolę kosztów. 

Nowy typ kampanii „Anzeigen Erweitert BETA” jest więc idealnym uzupełnieniem „Anzeigen Standard„: dzięki połączeniu obu wariantów reklamy, sprzedawcy mają teraz idealne warunki, aby zwrócić uwagę kupujących na swoje produkty i oferty w jeszcze bardziej ukierunkowany sposób, a tym samym znacznie zwiększyć swoje szanse na sprzedaż.

Targetowanie słów kluczowych. Musisz wiedzieć dokładnie, które słowa kluczowe są ważne dla Twojego produktu. Wykorzystaj swoją wiedzę na temat Amazona. Ebay NIE pokazuje, jakie słowa kluczowe doprowadziły do sprzedaży. 

Negatywną cechą eBay Ads są stale rosnące koszty przy coraz mniejszych obrotach. Jakkolwiek gorzko by to nie brzmiało, do tej pory nie udało się rozwiązać tego problemu. eBay kładzie coraz większy nacisk na swoją działalność reklamową. Prowadzi to do ukrytych podwyżek cen i jest to również odzwierciedlone w statystykach eBay. Co za tym idzie – większe przychody dla platformy.

Wniosek: Nowy format reklamy może być dobry. Może być, jeśli rzeczywiście znasz swoje słowa kluczowe i zachowania zakupowe klientów. Niestety, wiele warsztatów pokazało, że sprzedawcy nie mają pojęcia o swoich klientach. A eBay im w tym nie pomaga. Byłoby lepiej, gdyby pomagał sprzedawcom i dawał więcej wskazówek.


#3 Marketing przez e-mail

Wielu sprzedawców o tym nie wie, ale eBay umożliwia ci wysyłanie informacji o twoich produktach i sklepie do twoich klientów (we wrześniu tego roku pojawi się bardzo duża aktualizacja tej funkcji w systemie eBay). Zachęć swoich klientów do „subskrybowania” twoich aktualizacji poprzez dodanie cię do listy „zapisanych sprzedawców” – możesz to zrobić, oferując im zachętę, np. zniżkę na kolejny zakup. Poprzez tę formę marketingu, możesz również promować najlepiej sprzedające się produkty z twojego sklepu.

Na stronie głównej twojego sklepu eBay znajduje się również link, za pomocą którego kupujący mogą wybrać opcję otrzymywania od ciebie aktualizacji i ofert specjalnych. Może rozważyć wysyłanie cotygodniowego lub comiesięcznego biuletynu? 


#4 Zostań influencerem

Nawiązując do poprzedniego punktu w kwestii prowadzenia bloga, na tym się nie kończy. Chcesz stać się ekspertem i influencerem w swojej dziedzinie! Ludzie zazwyczaj wchodzą do Internetu z „problemem” lub „bólem”, jak marketerzy lubią to nazywać. Może to być coś tak małego, jak „Chcę poprawić higienę jamy ustnej” lub tak szerokiego, jak „Chcę prawidłowo wychowywać moje dzieci”. Niezależnie od tego, czy sprzedajesz elektryczne szczoteczki do zębów, czy rozwojowe zabawki dla dzieci, chcesz być tam, gdzie klient rozpoczyna swoje poszukiwania. 

Kupujący znajdują się wszędzie, a zwłaszcza w social media. Warto poświęcić trochę czasu i zadbać o to, aby pojawić się tam, gdzie są i oni. Każdy z nich może zapytać na grupie na Facebooku: „Jaka jest najlepsza szczoteczka do zębów na rynku?” lub „Jakie zabawki polecacie, aby pomóc mojemu dziecku rozwinąć umiejętności motoryczne?”. Mogą też po prostu szukać ogólnych informacji, takich jak „moje dziąsła są spuchnięte, co mam zrobić?” lub „moje dziecko nie uczy się tak szybko jak inne dzieci w klasie”. Kiedy zaczniesz odpowiadać na pytania ludzi, czy to w mediach społecznościowych, czy nawet na Quorze, zaczną postrzegać cię jako „eksperta” w danej dziedzinie i kiedy będą gotowi dokonać zakupu, to ty jako pierwszy będziesz w ich świadomości.


POLECAMY RÓWNIEŻ: Sieć społecznościowa? Uchroni od zguby i znajdzie biznesowych partnerów


# 5 Każdy kocha okazje

Czy jest lepsze uczucie niż świadomość, że dostałeś przedmiot za pół ceny? Tak właśnie czuje się wielu twoich klientów. Mogą woleć iść na zakupy w centrum handlowym, ale wiedzą, że prawdziwe okazje są online, gdzie sprzedawcy mają stosunkowo niskie koszty ogólne. Jak mówi przysłowie „daj ludziom to, czego chcą!”. 

Staraj się zawsze prowadzić jakąś specjalną promocję, rabat, wyprzedaż świąteczną lub konkurs. Chcesz stworzyć szum wokół swoich produktów i poczucie pilności, tak aby konsumenci wierzyli, że muszą kupić teraz, a nie później. Oto kilka pomysłów na promocje, które możesz stworzyć za pomocą eBay Promotions Manager:

  • Zniżki w zależności od wielkości zamówienia, np. jeśli kupisz jeden przedmiot, drugi otrzymasz z 15% zniżką.
  • Wyprzedaże na zasadzie obniżki, np. teraz możesz zaoszczędzić 20% na wszystkich torebkach.
  • Zniżki na wysyłkę, tzn. otrzymasz bezpłatną wysyłkę na każde zamówienie, które przekracza 100 dolarów.
  • Bezkodowe kupony, np. 30% zniżki na następny przedmiot, który kupisz w moim sklepie.


#6 Keyword Research

Znaczenie słów kluczowych w „erze wyszukiwania” jest nie do przecenienia! Kiedy szukasz czegokolwiek na przykład w Google, firmy próbują dotrzeć do ciebie jako czytelnika i konsumenta na podstawie popularnych słów kluczowych, których najprawdopodobniej użyjesz, szukając konkretnego tematu lub produktu. 

Ta sama zasada obowiązuje w przypadku eBay – należy pamiętać, że klienci używają bardzo konkretnych terminów wyszukiwania, aby szukać „czarnego iphone’a”, „czerwonych spodni roboczych” czy „ręczników plażowych”. Kluczowe jest odwrócenie procesu myślowego kupującego i wydobycie z niego odpowiednich sformułowań. Niedawno natknąłem się na darmowe narzędzie o nazwie Fire Title, które pomaga w badaniu najlepszych słów kluczowych do wykorzystania w aukcji eBay


#7 Branding eBay

Branding jest kluczowym elementem każdego sklepu. Kiedy opowiadasz jasną historię, która jest dostosowana do twojej grupy docelowej, twoje szanse na zwiększenie konwersji wzrastają!

Jesteśmy istotami wizualnymi i wywieranie wizualnego wpływu na potencjalnych klientach jest niezwykle ważne! Oto kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby poprawić swoją wizualną narrację:

  • Stwórz logo – jeśli jeszcze go nie masz, to gorąco zachęcam cię do zaprojektowania.
  • Udostępniaj wyjątkowe zdjęcia produktów – wielu sprzedawców decyduje się na udostępnianie przeciętnych zdjęć swoich produktów. W sferze eCommerce, gdy potencjalny nabywca nie może fizycznie zobaczyć produktu, ważne jest, aby wstawiać zdjęcia, które są ekscytujące, szczegółowe i instruują, jak korzystać z produktu. Wystawianie przedmiotów w tej formie pomoże ci skutecznie sprzedawać.
  • Zdjęcia promocyjne – rozważ wykorzystanie tablicy reklamowej, która pojawi się na stronie głównej twojego sklepu. Możesz okresowo zmieniać ten obraz na zabawny obrazek promocyjny. Jest to świetny sposób na stworzenie hybrydy pomiędzy oferowaniem zniżek a wykorzystaniem mocy zdjęć.


#8 Pracuj na koncie

Zadbaj o świeżość ofert, pracuj nad ich aktualizacją i poprawą. Algorytm eBay promuje sprzedawców, które są aktywne, dbają o swoje konta i regularnie dodają nowe produkty, a nowe przedmioty pojawiają się w górnej części strony w sekcji „Nowo wystawione”.

Utrzymywanie świeżości oferty pomoże ci zwiększyć sprzedaż. Jeśli nie możesz wystawiać ofert codziennie, skorzystaj z funkcji planowania. Dzięki niej zaplanujesz dodawanie ofert na te dni, w które będziesz pochłonięty innymi sprawami.

Sklep eBay obecnie wprowadza dużo zmian i zaczyna nawiązywać realną walkę z Amazon o klientów. Nowe funkcjonalności dla sprzedawców , większa kontrolo nad pozyskanie klientów. Dla osób, które po raz pierwszy mają styczność z eBay’em, może wydać się on trochę onieśmielający. Jest to zupełnie inny ekosystem niż dobrze nam znane Allegro. Oferuje dostęp do milionów klientów, ale trzeba wiedzieć, jak przekonać tych klientów do swojej oferty  ale zdecydowanie warto podążać za zmianami i pracować nad swoją ofertę i komunikacją z klientem.  


ZOBACZ TEŻ: Aliexpress dla e-commerce. Zacznij sprzedaż na światowym marketplace

Spis treści:

Może Ci się spodobać także: