Jak skonfigurować nowe konto w Google Analytics 4 krok po kroku | GA 4 bez tajemnic

Jak skonfigurować nowe konto w Google Analytics 4 krok po kroku | GA 4 bez tajemnic

Zapraszamy na pierwszy artykuł z najnowszej serii eksperckiej, której autorem jest Piotr Litwa – specjalista od analityki webowej. Z niniejszej publikacji dowiecie się  krok po kroku, jak skonfigurować nowe konto w Google Analytics 4.


Jak skonfigurować konto w Google Analytics 4?

Jesteśmy świadkami ogromnej zmiany, jaka zachodzi w analityce internetowej po stronie Google. Google Analytics, w formie jaką znamy od 2012r., odchodzić będzie w zapomnienie. Jego młodszy brat – GA 4 – został napisany od nowa i co najważniejsze – w oparciu o technologię, jaka wykorzystywana jest obecnie przy tworzeniu stron internetowych. Co to dla nas oznacza? Przede wszystkim – lepsze mierzenie oraz dokładniejsze metryki potrzebne aby zrozumieć biznes, w którym działamy. 


Konto demonstracyjne GA4

Każdego, kto czyta ten artykuł proszę aby wszedł w link i uzyskał dostęp do konta demonstracyjnego. Dzięki temu będziemy mogli razem pracować w nowym systemie GA4, wraz z roboczymi danymi, a co za tym idzie – poznamy jego działanie. 



Aby dostać się do konta demonstracyjnego wchodzimy w analytics.google.com.


Następnie wybieramy nasze konto DEMO i usługę, która nas interesuje. 

Kolejnym krokiem, jaki powinniście uczynić, jest założenie nowego konta GA4.


WARTO PRZECZYTAĆ: Google Analytics 4 – przełom w analityce internetowej


Konfiguracja konta

Konfiguracja jest bardzo intuicyjna i zrobicie ją w poniższych krokach:

Krok 1.

W tym kroku należy podać nazwę, a następnie wybrać kraj z jakiego jesteście oraz walutę. Nawet jeśli nie macie sklepu, wybierzcie od razu złotówki (chyba że w waszym cenniku obowiązuje inna waluta).


Krok 2.

Ten krok nie jest obligatoryjny i możemy kliknąć po prostu “Utwórz”.


Krok 3. Konfiguracja strumienia danych

Obecnie, ze względu na poziom podstawowy konta, skupimy się na “sieci” zatem na mierzeniu danych naszej strony WWW.


Wierzcie lub nie, ale dotarliśmy prawie do finiszu 


Teraz musimy podać:

  1. adres witryny, 
  2. nazwę strumienia, np. WEB, 
  3. nazwę strumienia. 


Klikając przy pomiarze zaawansowanym w mały trybik, rozwiniecie szczegóły pomiaru. Domyślnie powinny być wszystkie zaznaczone – jeśli uzupełnimy wszystkie pola, pojawi się “utwórz strumień” na niebiesko, wtedy GA4 jest już utworzony. 


Ostatni krok to skopiowanie identyfikatora pomiaru i wklejenie go na stronie WWW za pomocą programisty lub przez GTM.

***


Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat analizy zachowań użytkowników w internecie, zarejstruj się na Founders.pl. Tam Piotr prowadzi warsztaty, w ramach których odkrywa tajniki mierzenia efektów kampanii reklamowych, modelowania atrybucji czy analizy konwersji. Wykłady prowadzone są w formie webinarów, a nagrania z nich są zapisywane i przez cały czas dostępne dla użytkowników platformy.

POLECAMY RÓWNIEŻ: Networking, warsztaty, dyskusje. Na Founders.pl spotykają się przedsiębiorcy


To wszystko. 

Pamiętajmy jednak, że konfiguracja, którą przeprowadziliśmy nie zawiera wielu funkcjonalności, ale na początek wystarczy. 

Mam nadzieję, że mój krótki opis zachęci Was do utworzenia GA4 i zainstalowania w witrynie, w kolejnych artykułach będę szczegółowo omawiał funkcje, ich wykorzystanie oraz sposób, w jaki działają.

PRZECZYTAJ TEŻ: Clubhouse coraz popularniejszy. Nowa gwiazda w świecie social media czy chwilowa moda?

Spis treści:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać także:

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.