Jesteś aktywnym użytkownikiem LinkedIn, systematycznie publikujesz wpisy, komentujesz inne publikacje, chętnie bierzesz udział w dyskusjach, jednak Twoje posty mają mały zasięg? Podpowiemy Ci, co możesz zrobić, aby poprawić zasięg Twoich publikacji na LinkedIn.
Jak działa algorytm LinkedIn?
Celem algorytmu LinkedIn jest dostarczenie najbardziej odpowiednich treści do newsfeedu każdego użytkownika. LinkedIn chce utrzymać ruch na swojej stronie i powstrzymać nieistotne lub niskiej jakości treści od wyświetlania w newsfeedzie.
Aby to zrobić, algorytm LinkedIn „patrzy” na kliknięcia, polubienia, komentarze i akcje, i wypełnia newsfeedy treściami, które wydają się najbardziej miarodajne dla działań użytkownika na platformie. Wiedza o tym może pomóc Ci tworzyć i udostępniać odpowiednie i pomocne treści, które zachęcą do interakcji. Dzięki temu możesz wykorzystać LinkedIn jako miejsce do pozycjonowania swojej firmy jako źródła informacji i rozwiązań zarówno dla obecnych, jak i potencjalnych klientów.
Moc hashtagów na LinkedIn
Co zatem powinniśmy zrobić, aby uzyskać więcej polubień dla naszych treści? Jednym z najskuteczniejszych rozwiązań jest używanie odpowiednich hashtagów, które pomogą nam dotrzeć do odbiorców zainteresowanych naszymi treściami.
Zadajmy sobie pytanie: co możesz osiągnąć przez dodanie hashtagów do posta?
Po pierwsze, ugruntujesz swoją wiarygodność i wiedzę.
Po drugie, hashtagi pozwalają na szybkie znalezienie osób, które mają takie same zainteresowania jak Ty.
Po trzecie, dzięki nim jesteś w stanie łatwiej rozwijać relacje w swojej społeczności.
Po czwarte, Twój post ma szanse na dotarcie do dużej grupy odbiorców, zainteresowanych danym tematem, do którego nawiązuje Twój hashtag.
Jak używać hashtagów w postach na LinkedIn?
Publikując post, możesz opatrzyć go dowolnym hashtagiem. W tym celu umieść symbol hashtaga „#” przed odpowiednim słowem kluczowym lub frazą.
Co, jeśli nie masz pomysłu na hashtag? Nie martw się, algorytm LinkedIn’a na podstawie tworzonej przez Ciebie publikacji, sam podpowie Ci, jaki hashtag pasuje do Twojego wpisu.
Możesz również skorzystać z bezpłatnych generatorów hashtagów. Znajdziesz je w naszym wpisie – Jak używać hashtagów na Instagramie?
Pamiętaj, że hashtagi, które nie są zbyt często używane przez społeczność LinkedIn, mają nikłe szanse na dotarcie do jakiegokolwiek odbiorcy. Dlatego zawsze, zanim dodasz jakikolwiek hashtag do swojego posta, sprawdź, ile osób go obserwuje.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Wideo marketing. Jak tworzyć angażujące filmy i skutecznie “sprzedawać” je w social mediach?
Hashtag na LinkedIn – znajdź ten, który Cię interesuje i zaobserwuj go!
Aby odkrywać hashtagi na LinkedIn, do wyboru masz kilka sposobów. Pierwszy to wybranie hashtag’a prosto z feeda. Co to znaczy? Gdy zauważysz w publikacji Twojego znajomego interesujący hashtag, po prostu w niego kliknij, a następnie zostaniesz przeniesiony do listy publikacji, które zostały nim oznaczone.
Jeśli interesuje Cię jakieś zagadnienie, możesz wpisać je w LinkedIn’ową wyszukiwarkę. Ta z powodzeniem odeśle Cię do listy wyników powiązanych z poszukiwanym hashtagiem, który możesz łatwo zaobserwować.
Kolejny sposób na odkrywanie hashtagów jest najprostszy z możliwych. Po zalogowaniu się do naszego konta na LinkedIn, w lewym górnym rogu na Desktopie – zaś w wersji mobile, po kliknięciu w nasz avatar – ukaże nam się komunikat „odkryj więcej” – to miejsce przeznaczone na odkrywanie interesujących grup, wydarzeń i przede wszystkim – hashtagów.
Ile hashtagów w poście na LinkedIn?
LinkedIn radzi by używać nie więcej niż 3 hashtagów w poście. Możesz równie dobrze umieścić je w tekście jak i na końcu posta.
Warto wiedzieć, że nie ma ograniczeń co do liczby hashtagów, które mogą być dodane do każdego artykułu.
Hashtagi na LinkedIn – praktyczne wskazówki:
- Używaj hashtagów związanych z wydarzeniami, aby pozostać zaangażowanym w wydarzenie lub okazję.
- Hashtagi wielowyrazowe pisz wielkimi literami (nie ma to wpływu na to, czy zostaniesz znaleziony, ale ułatwia czytanie).
- Sprawdź, jakich hashtagów używa Twoja konkurencja.
- Dowiedz się, jakie publikacje chętnie lajkują i komentują Twoi klienci. Zbadaj hashtagi, które w nich występują.
- Unikaj żartów lub sarkastycznych hashtagów.
- Jeśli udostępniasz coś na LinkedIn, nigdy nie używaj samych hashtagów. Wygląda to po prostu nieprofesjonalnie.
- Wyeliminuj spacje i interpunkcję w każdym hashtagu.
- Zmień ustawienia swojego profilu na publiczny, aby był widoczny dla wszystkich. Dzięki temu każdy, kto będzie wyszukiwał dany hashtag, będzie mógł znaleźć Twój artykuł.
ZOBACZ TEŻ: „Zakazane reklamy” – czyli jak poradzić sobie z odrzuceniami reklam na Facebooku