Błażej Cybowski jest dyrektorem marketingu w Sembot i ma wieloletnie doświadczenie w budowaniu i zarządzaniu zespołami marketingowymi. Na koncie ma również uruchomienie ponad 15 marek e-commerce – krajowych i międzynarodowych. Rozmawialiśmy z nim o marketingowej koncepcji Business to Human (B2H).
Nawiązywanie więzi podstawą marketingu
Błażej opowiedział nam m.in., czym różni się marketing skierowany do partnerów biznesowych od tego, który skoncentrowany jest przede wszystkim na kliencie. Zdradził też, co wpływa na nasze decyzje zakupowe, jak marketerzy radzą sobie z komunikacją w czasie pandemii oraz czy rozmowa z klientem za pomocą chatbota ma w sobie jakiś pierwiastek relacji Business to Human.
Przekonaliśmy się, że bez obustronnej komunikacji i sygnalizowania swoich potrzeb, ciężko jest mówić o jakiejkolwiek relacji w biznesie. Dzięki narzędziom dostępnym na rynku, marketerzy mogą skutecznie odczytywać potrzeby klientów i błyskawicznie na nie odpowiadać wychodząc im naprzeciw z rozwiązaniami w postaci konkretnego produktu. Śledzenie zachowań konsumenckich przez różne narzędzia – np. pliki cookie -, jest ważnym elementem strategii marketingowych, ponieważ dzięki temu usługodawcy łatwo mogą zidentyfikować problem, który klient napotyka na ścieżce zakupowej, lub po prostu dowiedzieć się, czego szuka i jakie są jego preferencje i oczekiwania wobec produktów oraz usług.
Z rozmowy dowiesz się też:
- Jakich narzędzi używają marketerzy do budowania trwałych relacji z klientem – obejrzyj od tego miejsca.
- Czy śledzenie użytkowników i analizowanie ich zachowań w Internecie, ma wpływ na budowanie zaufania – obejrzyj od tego miejsca.
- jak wygląda marketing w dobie pandemii, gdy bezpośredni kontakt z klientem jest niemożliwy obejrzyj od tego miejsca.
- czy działania marketingowe mają jakąkolwiek szansę na sukces bez budowania więzi z odbiorcą obejrzyj od tego miejsca.
- czy komunikacja z klientem za pomocą chatbotów ma w sobie jakiś pierwiastek relacji Business to Human obejrzyj od tego miejsca.
- czy klienci chętnie wchodzą w interakcje ze sztuczną inteligencją – obejrzyj od tego miejsca.
- od czego zacząć budowanie trwałej relacji z klientem obejrzyj od tego miejsca.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Dlaczego zostałem freelancerem
Całą rozmowę możecie obejrzeć też na naszym kanale na YouTube.