Żeby zaistnieć w internecie, trzeba się do tego przyłożyć. Nie wystarczy założyć sklep internetowy, by klienci składali zamówienia. Trzeba się wypromować, a w tym pomoże nam dobrze zorganizowana kampania reklamowa. Tylko… ile to wszystko kosztuje? Czy da się zorganizować promocję sklepu tanim kosztem? Sprawdźmy.
Ile kosztuje reklama sklepu na Facebooku?
Na Facebooku funkcjonuje system reklamowy oraz odpłatna promocja postów. Te usługi generują zasięgi, dzięki czemu post może trafić do większej ilości odbiorców. To dobry sposób na to, by zacząć budować społeczność wokół sklepu internetowego. Ceny mogą być różne w zależności od tego, jaki rodzaj promowania wybierzemy. Średnio, 1000 wyświetleń posta może nas kosztować od 8 zł. Można także skonfigurować reklamę skierowaną na polubienie strony, tutaj ceny będą się różnić, w zależności od grupy docelowej koszt jednego polubienia może wynosić około złotówki.
Ile kosztuje reklama sklepu w Google?
Najprostszym sposobem na rozreklamowanie działalności już na samym początku może być kampania reklamowa GoogleAds. Strona oferuje reklamy PPC, czyli Pay per Click. Co znaczy, że płacimy za kliknięcia naszą ofertę. Koszt jednego kliknięcia waha się średnio od 10 groszy do 1,20 zł, cena się różni w zależności od kategorii promowanego produktu. Cieszące się popularnością produkty, jak i znane i lubiane marki będą podnosiły cenę za kliknięcie. Reklama sklepu internetowego odbywa się także poprzez pozycjonowanie sklepu, działania SEO pozwolą nam wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwarki. Jest to opcja czasochłonna i skomplikowana, nie obyłoby się bez wynajęcia agencji SEO.
Ile kosztuje reklama na Allegro?
Coraz popularniejsze wśród butików online są także reklamy na Allegro. Sklepom, mimo wysokich prowizji opłaca się prowadzenie działalności przez stronę aukcyjną. Duża część internautów kupuje tylko za pośrednictwem tej strony. Do zakupów zachęca także usługa “Allegro Smart”. Jeśli założymy sklep internetowy na serwisie aukcyjnym i przy tym zainwestujemy w reklamy, możemy zyskać nowych potencjalnych klientów. Reklamy CPC na Allegro kosztują od 10 do 70 groszy za kliknięcie, wyświetlają się one jako produkty z napisem “sponsorowane”.
Ile kosztuje współpraca z Influencerem?
Sklep internetowy można także reklamować z pomocą influencerów. Zwykle współpraca wygląda tak, że wysyła się znanej osobistości produkty, a influencer otwiera paczkę na żywo i recenzuje je, czasem tworzy do tego osobny filmik bądź post. Ceny za tzw. Influencer marketing, mogą być różne i zależą od popularności influencera. Ceny mogą się wahać od 50 do 50 tysięcy złotych, a nawet więcej. Raczej nie jest to tania opcja. Sklep może także zaproponować współpracę w formie barteru – produkt za klientów, w tym przypadku widzów internetowego celebryty.
Kampanie reklamowe mogą być drogie, ale to nie znaczy, że nie mogą być tanie. Można wypromować sklep internetowy małym kosztem, pytanie tylko, czy ilość nowych klientów będzie tego warta?