W poniższym artykule chcę przedstawić Ci i omówić wyniki kampani Google Ads opartej o SKAGi z wykorzystaniem danych z ruchu organicznego – głównie Google Search Console.
Jakim budżetem dysponowaliśmy i jakie efekty zostały przez nas osiągnięte?
Budżet mediowy na kampanie Google Ads na trzy miesiące – około 43 000 zł
Uzyskany przychód 534 000 zł
ROAS > 1200%
Porównanie efektów z poprzedniego okresu w roku 2019
W porównaniu do poprzedniego okresu:
Wydatki na reklamę wzrosły o prawie 16% z 37 000 zł do 43 000 zł.
Poprowadzenie kampanii SKAG pozwoliło zwiększyć ilość transakcji o 220%. Poprawił się również współczynnik konwersji z 0,66% do 1,50%, co przełożyło się na wzrost przychodów z poziomu 166 000 zł do 533 000 zł.
Jak to zostało zrobione?
Poprzednie kampanie opierały się głównie o dynamiczne reklamy w wyszukiwarce oraz kampanie produktowe. Po analizie efektów wszystkich reklam postanowiliśmy zostawić tylko kampanię produktową – dawała ona ROAS na poziomie 800%. Koszt konwersji z kampanii DSA dla klienta nie był akceptowany, postanowiliśmy wykorzystać budżet z nierentownej kampanii na kampanie typu SKAG.
Słowa kluczowe do kampanii zostały wybrane na podstawie danych z ruchu organicznego, czyli na podstawie danych z Google Search Console.
Wybieraliśmy najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe oraz stronę, która najlepiej rankowała na daną frazę.
Poniżej przykład ze strony zapleczowej 🙂
Na podstawie tak przygotowanego arkuszu w Google Editor Adsa zostały przygotowane kampanie SKAG
Jakie były straty z ruchu organicznego dla tego sklepu i całościowy bilans?
Przychód z ruchu organicznego
Rok 2019: 1 177 000 zł przychodu
Rok 2020: 1 042 000 zł przychodu
Bilans: -135 000 zł starty
Przychód z Google Ads
Rok 2019: 165 000 zł przychodu
Rok 2020: 533 000 zł przychodu
Bilans: 368 000 zł przychodu
368 000 zł (przychód) – 135 000 zł (strat z organica)
Daje 233 000 zł przychodu na plus w przeciągu 3 miesięcy.
Z naszych dalszych działań wynika, że w ciągu roku podniesiemy przychód w tym sklepie o około 1 000 000 zł, co da wzrost o około 20% przychodu w skali roku.
Wyniki na tą chwilę z kampanii Google Ads
Budżet mediowy na Google Ads 60 000 zł
Przychód 800 000 zł
ROAS 1330%
Porównanie z 2019 rokiem
Jedna odpowiedź
Fajny case i efekty, ale bardzo ciekawi mnie co to za branża?