Google Ads w oparciu o ruch organiczny i ROAS powyżej 1200%

Google Ads w oparciu o ruch organiczny i ROAS powyżej 1200%




W poniższym artykule chcę przedstawić Ci i omówić wyniki kampani Google Ads opartej o SKAGi z wykorzystaniem danych z ruchu organicznego – głównie Google Search Console. 


Jakim budżetem dysponowaliśmy i jakie efekty zostały przez nas osiągnięte?

Budżet mediowy na kampanie Google Ads na trzy miesiące – około 43 000 zł

Uzyskany przychód 534 000 zł 

ROAS > 1200% 


Porównanie efektów z poprzedniego okresu w roku 2019 

W porównaniu do poprzedniego okresu: 

Wydatki na reklamę wzrosły o prawie 16% z 37 000 zł do 43 000 zł. 

Poprowadzenie kampanii SKAG pozwoliło zwiększyć ilość transakcji o 220%. Poprawił się również współczynnik konwersji z 0,66% do 1,50%, co przełożyło się na wzrost przychodów z poziomu 166 000 zł do 533 000 zł.


Jak to zostało zrobione?

Poprzednie kampanie opierały się głównie o dynamiczne reklamy w wyszukiwarce oraz kampanie produktowe. Po analizie efektów wszystkich reklam postanowiliśmy zostawić tylko kampanię produktową – dawała ona ROAS na poziomie 800%. Koszt konwersji z kampanii DSA dla klienta nie był akceptowany, postanowiliśmy wykorzystać budżet z nierentownej kampanii na kampanie typu SKAG. 

Słowa kluczowe do kampanii zostały wybrane na podstawie danych z ruchu organicznego, czyli na podstawie danych z Google Search Console. 

Wybieraliśmy najczęściej wyszukiwane słowa kluczowe oraz stronę, która najlepiej rankowała na daną frazę.

Poniżej przykład ze strony zapleczowej 🙂

Na podstawie tak przygotowanego arkuszu w Google Editor Adsa zostały przygotowane kampanie SKAG


Jakie były straty z ruchu organicznego dla tego sklepu i całościowy bilans?


Przychód z ruchu organicznego 

Rok 2019:  1 177 000 zł przychodu 

Rok 2020:  1 042 000 zł przychodu 

Bilans:      -135 000 zł starty 


Przychód z Google Ads

Rok 2019:   165 000 zł przychodu 

Rok 2020:   533 000 zł przychodu

Bilans:         368 000 zł przychodu 

368 000 zł (przychód) – 135 000 zł (strat z organica)   

Daje 233 000 zł przychodu na plus w przeciągu 3 miesięcy. 

Z naszych dalszych działań wynika, że w ciągu roku podniesiemy przychód w tym sklepie o około 1 000 000 zł, co da wzrost o około 20% przychodu w skali roku.


Wyniki na tą chwilę z kampanii Google Ads
 


Budżet mediowy na Google Ads 60 000 zł 

Przychód 800 000 zł 

ROAS 1330%

Porównanie z 2019 rokiem 

Spis treści:

Jedna odpowiedź

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Może Ci się spodobać także:

Używamy plików cookie, aby zapewnić najlepszą jakość korzystania z naszej witryny. Więcej informacji znajdziesz w Polityce prywatności.