Reklama na TikToku jest coraz częściej poruszanym tematem w środowisku...
Read MoreReklama na TikToku jest coraz częściej poruszanym tematem w środowisku...
Read MoreCo słychać w marketingu? Sprawdźcie w naszych podcastowych propozycjach!
Read MoreOstatnimi czasy, użytkownikom systemu iOS zaczęły pojawiać się komunikaty o...
Read MoreReklama na Twitterze, nowości w świecie social media, storytelling marketing...
Read MoreOd października w Europie dostępna jest nowa facebookowa funkcjonalność – Randki. Jak podają różne źródła, narzędzie – od światowej premiery – stworzyło ok. 1,5 mld dopasowań.
W pierwszej chwili można pomyśleć, że w dobie popularnego Tindera, Facebook Randki to narzędzie niepotrzebne. Po głębszym zastanowieniu jednak nietrudno wywnioskować, że przewaga facebookowego narzędzia polega na potężnej bazie informacji na temat użytkowników z całego świata, jakimi dysponuje firma Marka Zuckerberga. Na ich podstawie, ulepszona (jak zapowiadali twórcy), sztuczna inteligencja ma dobierać pasujących do nas zainteresowaniami kandydatów do randkowania. Użytkownik musi tylko zdecydować, które dopasowanie mu odpowiada, a które nie.
Aplikacja uzupełniona została też o osobny komunikator do prowadzenia rozmów, jednak nie można za jego pomocą przesyłać zdjęć ani filmów – tylko wiadomości tekstowe (ale bez linków). Ma to ustrzec użytkowników m. in przed wyłudzeniami. Dostępna jest również opcja randki online, czyli po prostu wideorozmowy. Facebook Randki to usługa darmowa, Tinder natomiast jest bezpłatny tylko w wersji podstawowej – okrojonej. Za kolejne udogodnienia trzeba już płacić w pakiecie Plus lub Gold. Czy zatem „fejsowe” randki mają szansę wygryźć z rynku Tindera?
POLECAMY RÓWNIEŻ: Co zrobić, aby e-mail marketing był skuteczny?
Julia Kałużyńska, eksperta od ePR, w tym social media w Bluerank, zwraca uwagę że czas wprowadzenia Facebook Dating w Europie jest korzystny dla randkowania online. Główną przyczyną jest tutaj rzecz jasna pandemia i ograniczenie możliwości spotkań towarzyskich.
Zdaniem ekspertki przewagę Facebook Dating stanowi fakt, że Tinder wzbudza ambiwalentne uczucia.
Facebook Randki przez kilka dni testowała Natalia Suwara, ekspert ds. reklamy w social media, właścicielka agencji personal brandingowej Rześkie Studio.
PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ: Wideo marketing. Jak tworzyć angażujące filmy i skutecznie “sprzedawać” je w social mediach?
Z danych z 2020r. wynika, że Facebook posiada 2,74 mld aktywnych użytkowników miesięcznie, z czego aż 2,14 mld to odbiorcy reklamowi. Przeciętny użytkownik klika w 12 reklam miesięcznie. Reklama na Facebooku jest wyjątkowo efektywną formą, jeśli chodzi o precyzyjne dotarcie do grupy docelowej. Wiedzą o tym wszyscy zainteresowani, dlatego platforma pęka w szwach od reklam.
Na razie aplikacja jest zupełnie pozbawiona reklam. Wydaje się więc, że narzędzie nie zainteresuje marketingowców. Znając jednak rynkowe realia, można zakładać że rozwiązania komercyjne prędzej czy później też się tam pojawią. Pytanie więc, czy Facebook Randki ma potencjał reklamowy?
Gdzie ekspertka upatruje więc możliwości spieniężenia potencjału FR?
O potencjał zasięgowy i reklamowy FR zapytaliśmy również Julię Kałużyńską.
Co ciekawe, obecnie w Polsce nie mamy nawet odblokowanych wszystkich możliwości aplikacji – tłumaczy się to zbyt małą liczbą użytkowników.
Wróćmy myślami do 2006 roku i początków Facebooka. Pamiętamy, jakie było pierwotne przeznaczenie tego medium – poznawać ludzi z uczelni, umawiać się, oraz tworzyć wspólne relacje. Dlaczego więc dopiero teraz taka opcja się pojawiła? Może dlatego, że internetowy biznes randkowy obecnie może być wart wiele miliardów dolarów. Czy randkowanie Facebookowe zmiażdży Tindera? Tego nie wiemy, ale wiemy, że jeśli Facebook widzi w czymś potencjał, to albo to kupuje, albo robi poważną konkurencję, z którą trudno wygrać.
Jedno jest pewne – gromadząc jeszcze więcej danych na nasz temat (takich, jak: nałogi i stosunek do nich, doprecyzowana płeć, czy inne intymne preferencje) zapewne będzie można wyodrębnić dla swojej reklamy jeszcze dokładniejszą grupę docelową. Tak więc, pośrednio, dla marketingu w social media jest to już duży atut. Czy będą kolejne? O tym przekonamy się z pewnością niebawem.
CZYTAJ TEŻ: Live sprzedażowy – jak go przeprowadzić [tips & tricks]
CEO w Notipack.com, Co-Founder w Alene.pl Przygodę z e-commerce rozpoczął w wieku 11 lat sprzedając t-shirty własnych projektów. Od tego czasu po dziś dzień, miłośnik wszystkiego, co z e-commerce związane. Na co dzień szczęśliwy mąż oraz tata dwóch wspaniałych dziewczynek. W życiu i w biznesie kieruje się maksymą “Lepiej żałować że się coś zrobiło, niż że się tego nie zrobiło”.