Prowadzenie własnego e-commerce nie jest łatwe. Konieczny jest nie tylko wybór platformy sprzedażowej, ale i dobór oferowanych w niej planów do własnych potrzeb. Do często stosowanych w sklepach online rozwiązań należą Shopify Advanced oraz bardziej zaawansowana wersja – Shopify Plus. Bierzemy je pod lupę!
Jakie plany cenowe posiada Shopify?
Shopify to kanadyjska platforma sprzedażowa, która wykorzystywana jest przez posiadaczy sklepów internetowych na całym świecie. W ofercie znaleźć można 5 zróżnicowanych planów, które posiadają coraz to bardziej rozbudowane funkcjonalności oraz opcje:
- Shopify Lite,
- Shopify Basic,
- Shopify,
- Shopify Advanced,
- Shopify Plus.
Dobór odpowiedniego planu dostosować należy do posiadanego biznesu, jego rozmiaru oraz planów rozbudowy. W przypadku braku wiedzy pozwalającej na samodzielne wybranie któregoś z rozwiązań, pomocą służy agencja Shopify Plus WeCanFly. Jej specjaliści posiadają szerokie kwalifikacje oraz doświadczenie, które pozwalają na dopasowanie opcji do potrzeb prowadzonego biznesu.
Jakie funkcjonalności posiada Shopify Advanced?
Shopify Advanced oraz Shopify Plus to dwie z najczęściej wybieranych przez właścicieli sklepów internetowych planów. Cechuje je mnogość opcji, które pozwalają na wygodniejsze organizowanie pracy oraz generowanie większych zysków. Oprócz dostępu do standardowych opcji pozwalających na prowadzenie sklepu online, Shopify Advanced umożliwia także uruchomienie dodatkowych kanałów sprzedaży, takich jak: Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Pinterest. Ponadto dzięki temu planowi możliwe są: prowadzenie sprzedaży za granicą (minusem są ograniczone możliwości), tworzenie zaawansowanych raportów oraz dostęp do funkcjonalności pozwalającej na zwiększenie sprzedaży i wdrażanie działań marketingowych.
Jakie dodatkowe funkcje są dostępne w Shopify Plus?
Zmieniając wersją Shopify na najwyższą, czyli Plus posiada się wszystkie opcje wymienione wyżej, a dodatkowo:
- szeroki pakiet aplikacji pozwalający na zoptymalizowanie wszelkich obszarów działania sklepu,
- pełnię możliwości ingerencji w design sklepu,
- kontrolę nad stroną checkoutu (możliwość konfiguracji np. one-page checkout lub personalizacji podstrony z checkoutem),
- 10 storefrontów w cenie (w Advanced dostępny jest 1) – opcja ta doskonale sprawdza się przy sprzedaży międzynarodowej,
- obsługa więcej niż 1 waluty w checkoucie,
- sprzedaż w witrynach eBay oraz Etsy,
- sprzedaż hurtowa,
- sprzedaż B2B,
- dostęp do zaawansowanych narzędzi pozwalających na automatyzację sklepu,
- zaawansowany silnik rabatowy,
- szybsze i elastyczniejsze API,
- nieograniczoną liczbę kont pracowników mogących pełnić rolę administratora w sklepie,
- niższe opłaty transakcyjne,
- priorytetowe wsparcie techniczne.
Jak można zauważyć Shopify Plus to bardzo zaawansowane rozwiązanie. Doskonale sprawdza się dla sprzedawców będących liderami w branży lub tych, którzy aspirują do bycia nimi w przeszłości, a także szybko rozwijających się przedsiębiorstw – w tym aspekcie daje wręcz nieograniczone możliwości. Plan ten dedykowany jest klientom enterprise, którzy potrzebują rozwiązań mogących maksymalnie usprawnić ich działanie oraz pozwalających na obsługę dużej liczby odwiedzających w tym samym czasie. Zaawansowane opcje wymienione wyżej pozwalają na sprawne prowadzenie działalności oraz jej stałe rozwijanie.