AliExpress to jeden ze światowych gigantów w handlu elektronicznym. Jeśli prowadzisz e-commerce i myślisz o sprzedaży na światową skalę, koniecznie musisz poznać warunki sprzedaży na Ali. Sprawdź najważniejsze informacje o portalu aukcyjnym jakim jest AliExpress -jak sprzedawać? Czym jest serwis AliExpress oraz jakie są korzyści ze sprzedaży na platformie – tego dowiesz się z poniższego artykułu.
Czym jest AliExpress?
AliExpress to znana platforma sprzedaży e-commerce, chińskiego pochodzenia należąca do alibaba group, działająca od roku 2010. Model platformy podobny jest do serwisu Amazon oraz polskiego Allegro.
Robiąc zakupy na Aliexpress, użytkownik w serwisie może znaleźć niemal wszystko – od ubrań, kosmetyków, po elektronikę, akcesoria sportowe, książki, elementy dekoracyjne do domu itd. Produkty podzielone są na różne kategorie i podkategorie, aby ułatwić kupującym poruszanie się po obszarze maketplace’a. Platforma AliExpress cieszy się w Polsce niemałą popularnością. Wszystko za sprawą niezbyt wysokich cen produktów.
Ceny te podyktowane są niskimi kosztami ponoszonymi przez sprzedawców, ze względu na brak fizycznego lokalu, gdzie mieścił by się sklep i związanymi z tym opłatami oraz masową produkcją przedmiotów. Platforma AliExpress dostępna jest również w polskiej wersji językowej.
Ponadto jest to najczęściej odwiedzana witryna handlu internetowego w Rosji i 10. najpopularniejsza witryna w Brazylii.
Platforma Aliexpress jest jednym z portali grupy Alibaba jednej z największych firm ecommerce na świecie.
WARTO PRZECZYTAĆ: Jak wybrać platformę dla sklepu internetowego?
Jak zacząć sprzedawać na AliExpress?
Pierwszym krokiem, aby rozpocząć sprzedaż na AliExpress jest rejestracja konta na platformie. Rynek AliExpress akceptuje zarówno firmy, jak i osoby prywatne chcące wejść na światowy rynek sprzedaży internetowej. Podczas rejestracji konta, musisz wypełnić formularz zgłoszeniowy, dołączyć odpowiednie informacje bankowe i podatkowe, a także wybrać nazwę swojego sklepu.
Przy wyborze nazwy dobrze się zastanów! W przyszłości bowiem możesz zmienić ją tylko raz. Witryna platformy AliExpress automatycznie dostosowuje się do kraju i języka użytkownika. W serwisie, podczas tworzenia konta, możesz wybrać także konkretne kraje do których chcesz dystrybuować swoje produkty. Po utworzeniu konta, skonfiguruj ustawienia na panelu sprzedawcy i rozpocznij wystawianie produktów.
W pierwszej kolejności wejdź na https://sell.aliexpress.com/, a następnie kliknij w “Join AliExpress” widoczny w górnym prawym rogu. Zostaniesz przekierowany do formularza, dzięki któremu uruchomisz swoje konto.
Odbędzie się to w kilku następujących krokach:
- Sama rejestracja konta odbywa się w trzech etapach. Najpierw podajesz swój e-mail, ustawiasz hasło i wpisujesz kod weryfikacyjny, który otrzymasz w mailu. Na drugim etapie wybierasz region, z którego sprzedajesz, a także podajesz dane biznesowe Twojej firmy.
Trzeci krok to potwierdzenie wpisanych danych.
- Po zarejestrowaniu konta, będziesz musiał się na nie zalogować. W panelu sprzedawcy w pierwszej kolejności ustawisz główną kategorię sklepu, wpiszesz listę produktów, którymi chcesz handlować, a także zarejestrujesz swój znak towarowy.
- Zanim zaczniesz sprzedawać na AliExpress, koniecznością stanie się wybór metody płatności. Zostaniesz przekierowany na dedykowaną stronę, na której będą znajdowały się szczegółowe informacje o kosztach sprzedaży w poszczególnych kategoriach. Dowiesz się jednocześnie, ile wyniesie roczna opłata za usługi AliExpress.
- Po przejściu poprzedniego etapu, zostaniesz przekierowany do strony zarządzania sklepem. Jeżeli posiadasz swoją markę, będziesz mógł ją zweryfikować.
- Ostatnim krokiem, jaki musisz wykonać, jest dodanie produktów do sklepu, a także personalizacja jego wyglądu. AliExpress oferuje wiele możliwości w tym zakresie, dzięki którym wyróżnisz swoją ofertę. Gdy już zakończysz ten etap, będziesz mógł opublikować sklep i ruszyć ze sprzedażą.
Platforma AliExpress posiada również listy określonych kategorii produktów. Zawierają one produkty, które mogą zostać wystawione do sprzedaży, produkty, które mogą wymagać specjalnego pozwolenia/ autoryzacji zanim będą mogły trafić do sprzedaży oraz co ciekawe, listę produktów zabronionych, w której znaleźć można: niebezpieczne chemikalia, urządzenia medyczne, metale szlachetne, tytoń i produkty pokrewne czy też wyposażenie wojskowe.
Jakie informacje powinny zawierać opisy produktów na AliExpress?
Platforma AliExpress ułatwia e-sprzedawcom zamieszczanie informacji o produkcie udostępniając oprogramowanie PIM, które wspomaga zarządzanie wszystkimi danymi z katalogu produktów, między innymi: opisami, rozmiarówkami produktów, recenzjami klientów, certyfikatami, danymi technicznymi, specyfikacją produktów, etykietami, danymi seo, kodami identyfikacyjnymi itp. Jakie informacje powinny więc posiadać opisy produktów? Przede wszystkim krótką i bezpośrednio określającą nazwę produktu, zawierającą pasujące do danego przedmiotu słowa kluczowe i markę, dalej dobrej jakości zdjęcia w formacie JPG lub PNG jak również szczegółowe informacje o produkcie w tym: opis, kraj produkcji, cenę, czas dostawy, rozmiar, kolor, ilość sztuk w opakowaniu itp.
POLECAMY RÓWNIEŻ: Tych produktów nie sprzedasz przez wyszukiwarki
Polityka cenowa w AliExpress
Co warto wiedzieć o płatnościach i cenach na platformie AliExpress? Wszystkie ceny produktów wystawionych na platformie muszą zawierać podatek VAT przyporządkowany dla danego kraju. Natomiast płatność za produkt trafia do sprzedawcy tylko wtedy, kiedy osoba nabywająca przedmiot otrzyma zamówienie i potwierdzi je w serwisie.
Wcześniej wpłacona przez kupującego kwota, przechowywana jest w formie depozytu. Założenie konta i sprzedaż produktów na AliExpress wiąże się również z opłatą za obsługę techniczną, którą należy uiścić raz w roku. Podczas rejestracji konta e-sprzedawcy, będziesz musiał wybrać również metody płatności, dowiesz się jakie są koszty sprzedawanych produktów w poszczególnych kategoriach i wysokość pobieranej od ich sprzedaży prowizji, a także sprawdzisz ile wyniesie Twoja roczna opłata za prowadzenie sprzedaży na platformie AliExpress.
Korzyści ze sprzedaży na platformie.
Zastanawiasz się już zapewne, jakie korzyści będziesz mógł wiązać z prowadzeniem sprzedaży na rynku internetowym jakim jest
AliExpress. Jest ich wiele, ja przytoczę tylko te najważniejsze. Przede wszystkim platforma AliExpress nie posiada ograniczenia w ilości wystawianych produktów. Możesz więc umieścić tam dowolną liczbę przedmiotów na sprzedaż, bez dodatkowych opłat. W serwisie AliExpress możesz również: tworzyć własne oferty marketingowe, łączyć się przez moduły integracyjne z takimi platformami jak eBay czy Amazon, ustalić własną politykę zwrotów, w taki sposób, aby kupujący był odpowiedzialny za koszty wysyłki, jak również korzystać z oprogramowania PIM (o którym pisałem wcześniej).
Platforma AliExpress pozwoli Ci na sprzedaż produktów w całej Europie i na świecie, a z samouczkiem AliExpress University dowiesz się jak dobrze zarządzać kontem sprzedawcy i poruszać się po serwisie. Ponadto jako sprzedawca na AliExpress będziesz miał dostęp do: AliExpress Marketplace Serwis, który oferuje dodatkowe usługi dla firm takie jak: wtyczki do sprzedaży e-commerce i marketingu oraz usługi mediacji AliExpress zajmujące się pośrednictwem w przypadku braku porozumienia pomiędzy sprzedawcą, a kupującym.
Podsumowując…
Platforma AliExpress daje mnóstwo możliwości wygodnej sprzedaży produktów na rynku światowym i europejskim.
Prowadzisz sklep internetowy lub jesteś świeżo upieczonym przedsiębiorcą myślącym o sprzedaży międzynarodowej? Postaw pierwszy krok w sprzedaży online na najlepszych platformach!
Zdobądź wiedzę o tym wschodzącym portalu już teraz i pokaż swoje produkty za granicą. Zapraszam do kontaktu na selium.pl, jako pierwsza firma w Polsce realizujemy wdrożenia oraz szkolenia z obsługi Aliexpress dla polskich jak i europejskich firm.
ZOBACZ TEŻ: Trendy e-commerce 2021. Co czeka internetowy handel w najbliższej przyszłości? [Część I]